Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság, VII-VIII. forduló, Gáspár-Pack Kupa, 2010. Augusztus 28-29.
A szeszélyes időjárás ellenére a gyorsasági autóverseny hétvégéje beváltotta a hozzáfűzött reményeket. Hosszú ideje nem látott küzdelmeknek lehettek tanúi az eseményre kilátogatók. Nagy Norbi és Walterné Dancsó Adrienn harcán túl, Németh András és Miskolczi Norbert küzdelme jelentette a csúcspontot, hiszen az első helyért egy régi és egy új Alfa Romeo kiélezett versenye folyt fél órán keresztül.
/Bodis Kalman/
Bódis Kálmán füstölgő bal hátsó gumival versenyzett. A két VIP autó pilótája, Debreczeni Zita és Timo elismerést érdemel a rövid idő alatt autóversenyzővé válás miatt, ám legtöbbet egymással versenyeztek, mivel a bajnokság állását nem akarták befolyásolni. Sikert arattak a Harley Davidson motorok és az Oldtimerek is, de nem maradt el a közönségautóztatás sem. A Pirner Alma féle rendhagyó rúdtáncbemutató pedig üdvrivalgást váltott ki a közönségből.
Kistúra – szombat
Nem volt túl szívélyes az időjárás a Gyorsasági Bajnokság túraautós mezőnyéhez a szombati napon. A pénteki időmérő edzések még tikkasztó hőségben zajlottak, ám az éjszaka folyamán megérkezett egy esővel kísért hidegfront, ami alaposan megtréfálta a mezőnyt.
A Harvestr Kistúraautók kora délelőtti versenyére ugyan elállt az eső, de a még mindig nedves, lassan száradni látszó pálya feladta a leckét a csapatoknak a gumiválasztást illetően. Mivel a szombati magyar bajnoki futam részét képezte az FIA Közép-Európai Zóna Bajnokságnak, így szépszámú induló állhatott fel a rajthoz a 2000 ccm alatti kategóriában.
Az utolsó pillanatban a rajtrács ötödik és hatodik sora foghíjassá vált, mivel a FIAT-os Szabó Attila nem tudott rajthoz állni, Mohácsi Ákosnak (Suzuki Swift) pedig a rajtceremónia alatt tört el a féltengelye, így közvetlenül a felvezető kör előtt vissza kellett tolni a boxutcába.
A rajtot az első helyről induló szlovák Zdeno Mikulásko (Skoda Octavia) kapta el a legjobban. A második rajtkockából induló Gáspár Csaba (Alfa Romeo 156 S2000) kockáztatott, és száraz pályára való gumival indult, ami rövidtávon nem bizonyult jó döntésnek, mivel az első kör közepére a középmezőnybe esett vissza.
Az F-1600 ccm-es géposztály címvédője Walterné Dancsó Adrienn (Opel Astra) szenzációs rajtot vett, és az ötödik helyről a másodikra jött föl a célegyenes végi első kanyarig, megelőzve három darab kétliteres Alfa Romeot. Miskolczi Norbert (Alfa Romeo 156) azonban néhány kanyar megtétele után köszörült egyet a géposztály becsületén esett csorbán és visszaelőzte az Opeles bajnoknőt.
Az első kör végén Mikulásko, Miskolczi, Walterné, volt a sorrend. Őket Nagy Norbert követte, aki erre a hétvégére autót cserélt és a fekete Ford Fiestából átült a Proex Motorsport által épített, és üzemeltetett, lelapított tetejű Renault Clioba.
Németh András (Alfa Romeo 155 D2) a pénteki időmérő edzésen műszaki hiba miatt nem tudott mért időt teljesíteni, ezért csak a mezőny végéről rajtolhatott. A második körre azonban már az ötödik helyen haladt és a célegyenes végi féktávon egyszerre előzte meg Nagy Norbit és Walternét. Norbi kihasználva, hogy Adrienn a sárga Alfával van elfoglalva, rátapadt Némethre, és Ő is elment az Opel mellett.
Még ugyanebben a körben a pálya utolsó harmadában lévő balos kanyarban Németh András hibázott és elhagyta a pályát, de a szerencsének és a sokéves rutinnak köszönhetően sikerült elkerülnie a kavicságyat és folytatni tudta a verseny. Ez a baki azonban elég volt ahhoz, hogy Nagy Norbi és Walterné ismét eléje kerüljön.
Az első körben Bandri Miklós is hibázott, és megpördült a Hayabusa motoros Suzuki Swifttel, de Ő is folytatni tudta a küzdelmet, bár jelentős hátrányba került az élen állókhoz képest.
A negyedik körben Vnoucsek László műszaki hiba miatt volt kénytelen a pálya szélén leparkolni a kék színű Alfa Romeo 147-est.
Németh körről körre dolgozta le hátrányát, és előbb Walternét majd Nagy Norbertet is újra maga mögé utasította.
Eközben a második helyen autózó Miskolczi Norbert egyre közelebb került a rajtnál jelentősebb előnyre szert tett Zdeno Mikulásko egyedi építésű Skoda Octaviajához. Néhány körön belül utol is érte és támadásba lendült.
A célegyenes végi kanyarkombinációban többször is megpróbálkozott az előzéssel, és néhányszor úgy látszott, hogy sikerrel jár, de a szlovák versenyző minduntalan visszaverte a támadásokat. A tűzpiros Alfa láthatóan gyorsabb volt és szinte mindenki úgy gondolta, csak idő kérdése, hogy mikor áll az élre.
Aztán mindenki megdöbbenve látta, hogy Norbi az utolsó előtti körben a boxutcába hajt és kiszáll az autójából. Mint később elmondta eltörött az Alfa kipufogó csonkja, és nem akarta megkockáztatni, hogy a motor tönkremenjen.
A futamot így Mikulásko nyerte, Németh András és Nagy Norbert előtt. Ez egyúttal az FIA zónaforduló F-2000 csoportjának végeredménye is
A magyar bajnokság F-2000 kategóriájában Németh András lett az első. A második pozíciót Gáspár Csaba foglalhatta el, akinek a száraz pályára való gumijai az utolsó két körben kezdtek „működni”, de ez az idő már kevés volt ahhoz, hogy ledolgozza hátrányát.
Harmadiknak Miskolczi Norbert állhatott fel a dobogóra, aki bár kiállt a versenyből, de addigra már teljesítette a futam 75%-át így eredménye értékelhető.
Az F-1600 géposztályban Nagy Norbert ünnepelhetett a dobogó legmagasabb fokán, őt Walterné Dancsó Adrienn követte, míg a harmadik Mink Zoltán lett.
Az FIA Zónabajnokság A-2000 kategóriájában Herzog Helmut (Renault Clio) lett az első, Ales Buzga (Renault Clio) a második, és Nyitray Béla (Peugeot 306) a harmadik.
Kistúra – vasárnap
A 2000 ccm alatti kategória vasárnapi versenyén kellemes napos idő fogadta a résztvevőket. A szombati naphoz képest valamivel kevesebb autó áll fel a rajtrácsra, mivel ez a futam már nem volt része a FIA Közép-Európai Zónabajnokságnak.
Ennek ellenére olyan küzdelemnek lehettünk szemtanúi, amit nemhogy a szezon eddigi részében, de talán sok évre visszamenően nem láthattunk a kategóriában.
A rajtot az első rajtkockából induló Gáspár Csaba (Alfa Romeo 156) jól kapta el, nem úgy, mint a másik, volt WTCC-s Alfában ülő Miskolczi Norbert, aki egy kissé túlpörgette a kerekeit. Ez ugyan rendkívül látványos gumifüstöt eredményezett, de az előrehaladást nem igazán segítette elő.
Aki viszont a legtöbbet nyert a rajtnál az a Suzuki Swift Hayabusát kormányzó Bandri Miklós, aki megfogadta a háromszoros bajnok Zentai Sándor rajtrácson adott tanácsait, és ennek eredményeképpen a hatodik rajtkockából indulva másodikként fordult el a célegyenes végi kanyarban. Őt Németh András követte, de nem kellett sokáig várni, hogy a 155-ös sárga Alfa megelőzze a szintén sárga Suzukit. Talán felfokozott izgalomnak és a rutintalanságnak köszönhető, hogy Bandri Miki az első kör utolsó harmadában, a 14-es kanyarban megpördült autójával, ahogyan tette azt a szombati futamon is. Mire sikerült irányba állítania az autót addigra a mezőny nagy része elment mellette. Éppen Nyitray Béla (Peugeot 306) akarta kikerülni mire visszaevickélt a pályára, éppúgy, mint egy nappal korábban, és az, amit szombaton még sikerült kivédenie a Peugeot-os versenyzőnek az most megtörtént: a két autó összekoccant. Szerencsére nem volt nagy az ütközés, és mindketten folytatni tudták a versenyt. A futam után Bandrit a versenyigazgatóság meghallgatta, és szóbeli figyelmeztetésben részesítette.
Eközben az élen haladó Gáspár Csaba autója lelassult és sorra előzgették őt a többiek. Pillanatokon belül a mezőny hátsó régióiban találta magát.
Bár ezután még megpróbált néhány körön keresztül versenyben maradni, arra gondolván, hogy egy-két pontot azért így is begyűjthet, ami jól jöhet még a bajnokság végső elszámolásánál, de aztán kénytelen volt föladni a küzdelmet. Később megtudtuk, hogy elektromos hiba okozta a gondot.
Mink Zoltán (Honda Civic) és Nagy Norbert (Renault Clio) a verseny elején a negyedik pozícióért küzdöttek, és úgy nézett ki, hogy egy izgalmas csatának lehetünk szemtanúi. A második körre azonban az ifjú Norbi döntésre vitte a dolgot, és ezután hamar jelentős előnyre tett szert a Hondás pilótához képest.
Ekkor az élen a sorrend Németh, Miskolczi, Walterné volt, de az Opeles hölgy korai rajtért boxutca-áthajtásos büntetést kapott, így visszaesett a negyedik helyre, Nagy Norbert mögé.
Bandri Miklós a megpörgése után összeszedte magát és elkezdte a felzárkózást. Körről-körre sikerült előrébb kerülnie, sorra maga mögé utasította Mohácsit, Minket, Kovácsot végül az ötödik helyen haladt Nagy Norbert és Walterné Dancsó Adrienn mögött, akinek időközben sikerült visszaszereznie a harmadik pozíciót.
A mezőny hátsó részében már nem sok említésre méltó történt a futam végéig, nem úgy, mint az élen.
És következzen itt az, ami miatt valószínűleg sokáig emlegetni fogják még ezt a versenyt azok, akik végignézhették. Szavakkal nem lehet leírni azokat az izgalmakat, melyeket az élen haladó Németh András (Alfa Romeo 155D2) és az Őt üldöző Miskolczi Norbert (Alfa Romeo 156 S2000) okozott szurkolóiknak.
Németh az első körben megelőzte a remekült rajtoló Bandrit, majd a műszaki gondokkal küszködő Gáspárt, és átvette a vezetést. Miskolczi egy kicsit még bíbelődött az előtte haladókkal, de hamar előre jött másodiknak. Németh addigra jó néhány autóhossznyi előnyt szerzett, de Miskolczi láthatóan gyorsabb volt, a jóval frissebb technikával. Hamar utolérte a sárga Alfát és támadásba lendült. A pálya hátsó részein hiába volt gyorsabb, ott nem igazán lehet előzni, ha ez elöl álló nem akarja azt. Az egyetlen igazán tiszta előzési pont a célegyenes végén van, és Norbi rendre ott próbálkozott, de a rutinos öreg róka sorra visszaverte a támadásokat, nem hiába a sok-sok versenypályán elfogyasztott kilométer. Miskolczi próbálkozott kívülről, belülről, de láthatóan Németh többet mert elvállalni a kanyarokban mint a jóval fiatalabb pilóta. Időnként a piros Alfa orra már előrébb volt, mint a sárgáé, de a következő kanyarból mégis a régi szupertúrás autó jött ki elsőnek.
Miskolczi Norbert a futam után elmondta:
-figyeltem a féklámpáját és gondoltam, hogy megpróbálok később fékezni, mint Ő, de amikor láttam, hogy még mindig nem nyomja… még mindig nem… úristen, még mindig nem… na jó, én most már fékezek! Ez már úgy kb. az 50 m-es táblánál volt.
Kis idővel később Norbinak jobban sikerült kigyorsítania a célegyenes ráfordító kanyarból és akkor már nem volt pardon. Sikerült átvennie a vezetést, és bár András még megpróbálkozott a következő 2-3 kanyarban visszavágni, de aztán az ex-WTCC-s Alfa lassan kezdett eltávolodni.
Itt többen már befejezettnek gondolták a küzdelmet, ám Norbi hibázott: a 14-es kanyarba túl gyorsan érkezett és kisodródott (ugyanott ahol szombaton András is elhagyta a pályát), és mire vissza tudott menni az aszfaltcsíkra megint a második helyen találta magát, jelentősen lemaradva csapattársától.
Egy újabb felzárkózási folyamat kezdődött, de hamar ott lihegett megint a másik nyakán. Ekkor még 3 kör volt hátra, és újabb csata kezdődött. Előfordult, hogy egy lekörözés alkalmával mindketten lesodródtak a pályáról, és az utolért, Nyitray Béla egyszerre előzte vissza mindkettőjüket, ha csak néhány méter erejéig is.
A sorrend azonban ekkor már nem változott, a futamot Németh András nyerte, Miskolczi Norbert lett a második, és Walterné Dancsó Adrienn a harmadik.
Az F-2000 ccm-es géposztály dobogóján Németh András állhatott fel a legmagasabb lépcsőfokra, Miskolczi Norbert a másodikra és a Mazda RX8-al versenyző Kovács György a harmadikra.
Az F-1600 ccm-es géposztályban Walterné Dancsó Adrienn lett az első, Nagy Norbert a második, és Bandri Miklós állhatott a dobogó harmadik fokára, akit 1400 ccm-es autója ellenére a szabályok értelmében felsoroltak az 1,6-os géposztályba.
A Magyar Gyorsasági Bajnoksággal együtt a Pannónia-Ringen rendezték az ausztriai Histo-Cup versenysorozat két futamát is, amelyre Mink Zoltán is benevezett F-1600-as Honda Civic versenyautójával.
Az autó a Histo-Cup sorozattal együtt működő Young-Timer kategóriában elfogadott. Ebben a kategóriában az 1995. előtt gyártott autókkal lehet részt venni.
Zoli a pénteki edzésnapon a Young-Timer autók között az első helyre kvalifikálta magát.
A szombati futamon azonban nem tudott rajthoz állni, mivel a futam közvetlenül a magyar bajnoki forduló előtt volt, így kerékcserével, tankolással együtt nem lett volna ideje az egyik versenyről átállni a következő rajtjához.
A vasárnapi futamok időbeosztása szerencsésebben alakult, ezért ott el tudott indulni. Mivel azonban a vasárnapi verseny rajtsorrendjét a szombati befutó határozza meg, ezért csak a rajtrács utolsó helyéről tudott nekivágni a versenytávnak. Az sem volt számára kedvező, hogy a futam repülőrajttal indult, mert így nem tudta kamatoztatni az autó kedvező rajtképességét.
A fentiek ellenére az összetett hatodik helyen ért célba, ami kategóriájában az első helyet jelentette.
Nagytúraautók – szombat
A Kalaschnikov Nagytúraautók szombati versenye közvetlenül a kistúrás, esősnek minősített versenye után következett, de addigra már annyira felszáradt az aszfalt, hogy a mezőny slick gumikkal tudott rajthoz állni.
A futam egyben az FIA Közép-Európai Zónabajnokság 2000 ccm feletti versenye is volt.
A rajtnál a pole pozícióból induló ifjabbik Alexander Talkanitsa (Ferrari F430 GT2) beragadt, és a második helyről rajtoló Filip Sladecka (Porsche 911 GT3 RS) vette át a vezetést, őt Walter Csaba (Porsche 977) követte.
Talkanitsa nem sokáig tétovázott, hamar utolérte az élen haladókat és a Le Mans sorozatban résztvevő bivalyerős Ferrarival az élre állt. Érdekességképpen érdemes megemlítenünk, hogy ez volt az az autó, amivel az egy héttel korábbi, a Hungaroringen megrendezett La Mans Series 1000 km-es versenyen, Jean Alesi és Giancarlo Fisichella versenyeztek.
Filip Sladecka autózott a második helyen, őt Walter Csaba követte, de túl nagy volt közöttük a távolság ahhoz, hogy bármilyen küzdelem kialakulhatott volna.
Az üldözőbolyban Zdeno Mikulásko (Porsche 911), Miro Konopka (Porsche 911 GT3), Bódis Kálmán (Porsche 911 GT3 Cup) Horváth Zsolt (Ferrari F430 GT2) és Markus Weege (BMW M3 GTR) küzdöttek.
A verseny izgalmát leginkább Markus Weege szolgáltatta, aki BMW-jével látványos előzési kísérleteket mutatott be, a nézők, és főként a BMW autók szerelmeseinek legnagyobb örömére. A célegyenes ráfordítóból való kigyorsításkor többször lecsúszott a pályáról, látványos porfelhőt kavarva, minden alkalommal kézben tudta tartani az erős technikát.
A középmezőnyben Florian Renauer (Ginetta G 50), Szamosvári Béla (Porsche 977) és Zentai Sándor (V8 STAR Jaguar) harcoltak a 9-10-11-ik helyekért, látványosan csatázva egymással. Zentainak sikerült megelőznie Szamosvárit, majd körökön keresztül küzdött Renauerrel. A csatából végül is a háromszoros kistúra bajnok, Zentai Sándor került ki győztesen.
A verseny utolsó pár körében Horváth Zsolt Ferrarija lelassult és visszaesett a 11. helyre Szamosvári mögé.
Horváth később elmondta: „Csak közvetlenül verseny előtt jutott eszembe, hogy még ma nem ettem semmit. Mivel evés után az emésztés miatt letompul az emberi test, ezért úgy döntöttem, nem eszem. Sajnos arra nem gondoltam, hogy az adrenalin túltengés cukorelvonással jár, ezért a verseny elején még úgy ahogy tudtam tartani az iramot, de az utolsó körökre annyira rosszul lettem a vércukorszint drasztikus esése miatt, hogy már homályosan láttam, ezért le kellett lassítanom.”
A futamot Alexander Talkanitsa jr. nyerte Filip Sladecka előtt, a harmadik Walter Csaba lett.Ez egyben az FIA Közép-Európai Zónafutam 2000 ccm fölötti kategóriájának végeredménye is. A Kalaschnikow Nagytúraautók versenyében Walter Csaba lett az első, Bódis Kálmán a második, és Zentai Sándor a harmadik, továbbá szintén ők vehették át a díjakat az F 3500 ccm fölötti kategóriában is.
A Seat Leon Kupában sokáig Vizin Tamás haladt az élen, de a 10 körben, a kettes kanyarban megpördült és kicsúszott a pályáról. Olyan szerencsétlenül találta el a kerítést, hogy egy ott álló fotós megsérült. Őt a mentők korházba szállították, de információink szerint nem történt komolyabb baja.
A Seatos kategóriát Kazár Miklós nyerte, összetettben a 12. helyen végzett, míg Solti Attila lett a második, Őt tizenharmadikként intette le a kockás zászló.
Nagytúraautók – vasárnap
A nagytúraautók vasárnapi versenyén az izgalmakat leginkább a műszaki hibák, és kiesések okozták.
A rajt hasonlóan zajlott le, mint az előző napon. Az első helyről a Ferraris Alexander Talkanitsa rajtolhatott, de most nem az ifjabbik, hanem az idősebbik. Az indulásnál ugyanúgy beragadt, mint előző nap a fia. Azt gondolhatnánk, hogy családi vonás náluk a rossz rajtkészség, de nem így van. Abban a sorozatban, ahol ez az autó versenyez gördülő rajttal szoktak indulni, és a kuplungszerkezete nem is igazán alkalmas az állórajtos elindulásra. Ez okozza azt, hogy hiába gyorsabb a pályán a többieknél, az állórajtnál rendszerint alulmarad.
Az rajt Walter Csabának sikerült a legjobban, őt Horváth Zsolt követte. A második körre Talkanitsa megelőzte Horváthot, aki mögött ekkor Matej Konopka autózott megelőzve Bódis Kálmánt. Szamosvári Béla és Florian Renauer volt a további sorrend. Őket követte Kazár Miklós a Seat Leonnal majd Zentai Sándor a V8 STAR Jaguarral.
A harmadik körben Bódis Kálmán összeütközött Matej Konopkával. Mintha násztáncot jártak volna az autók, úgy forogtak egymás mellett, azonos ütemre. Ennek következtében mindkettőjüknek a boxba kellett hajtaniuk. Bódis Porschejének bal hátsó sárvédője ráhajlott a kerékre, óriási gumifüstöt okozva ezzel. Jó pár percig eltartott mire a szétvágott gumi eltávolítása után vissza tudták egyengetni a karosszériát annyira, hogy egy új kereket lehessen felrakni. Kálmán 3 kör hátránnyal tudott visszatérni a pályára még mindig egy kissé füstölögve, addig, amíg az új gumi bele nem kopott a kissé átszabott sárvédőívbe. Konopka nem tért vissza a pályára.
Az idősebb Talkanitsa eközben átvette a vezetést Walter Csabától és jelentős előnyre tett szert.
A verseny folyamán Florian Renauer végig üldözte Szamosvári Bélát, de támadó pozícióba nem sikerült kerülnie.
A 11. körben Horváth Zsolt Ferrarija a boxba hajtott. Egy elszakadt ékszíj miatt kellett feladnia a versenyt.
A másik meglepetést Zentai Sándor okozta, aki az utolsó előtti körben állt ki, kuplunghiba miatt.
A futamot Alexander Talkanitsa Sr. nyerte, második Walter Csaba, a harmadik Szamosvári béla lett.
A Kalaschnikow Nagytúraautók versenyfutamában Walter Csaba lett az első, Szamosvári Béla és Florian Renauer előtt, ahogyan az F+3500 ccm-es kategóriában ugyanebben a sorrendben osztottak díjat.
A Seat Leon Kupa versenyét Kazár Miklós nyerte, Solti Attila előtt. Ők egyébként a futam összetett értékelésében az 5-6. helyen értek célba.
Genex Suzuki Bio Kupában – szombat
A Genex Suzuki Bio Kupában, viszonylag felszáradt, de hideg aszfalton, első sorból várta a rajtot ifj. Ficza és Bárkovics, akik a bajnokságban is az élen állnak, így rendkívül jó versenyre számíthatott a kilátogató közönség.
A rajtot mindenki jól kapta el, ifj. Ficza megőrizte az első helyét, Bárkovics szorosan követte, nyomában Tim Gábor és Kis Pál Tamás következett. A középmezőnyben Major Benedek és Tőzsér Áron ütközött, melyből az előbbi pilóta jött ki rosszul, sőt Lévai Zoltánnal is összeakadt a következő kanyarban, és a 6. helyről visszacsúszott a 16.-ra.
A kör vége felé Kis Pál Tamás motorháztetője hirtelen felvágódott, és eltakarta a pilóta előtt a kilátást, de sikerült visszatérnie a boxba, ahol hamar orvosolták a hibát, és a mezőny után tudott iramodni.
A második körben Tim Gábor sikeresen megelőzte Bárkovicsot, így feljött a második helyre, de sokáig nem örülhetett, mert a nagy tempót nem bírták az első kerekek, és az elmelegített abroncsokon, csak egy körig tudta tartani a pozícióját.
Bárkovics nagyobb tempóba kapcsolt, és elkezdte hátrányát ledolgozni ifj. Ficza-val szemben, aki eközben kicsit ellógott a mezőnytől.
Ez a párharc az utolsó körig tartott, amikor is Bárkovics sikeresen utolérte és megelőzte vetélytársát, és az első helyen ért célba, ám mindössze 307 ezredmásodperc előnnyel.
Tim Gábor a harmadik helyen ért célba, és a bajnoki tabellán is fellépet a dobogó harmadik fokára. Bús Edina érkezett a negyedik helyen, Makai György az ötödik, míg Tőzsér Áron a hatodik lett.
Kiss Pál Tamás a 14. helyre tornázta fel magát jelentős hátrányából, a VIP-ek közül Timo-nak sikerült befejezni a futamot, igaz megjárta egyszer a kavicságyat, de folytatta a versenyt, nem úgy, mint Debreczeni Zita, aki szintén kicsúszott a kavicságyba, ahonnan már nem sikerült kijönnie.
Genex Suzuki Bio Kupában – vasárnap
A vasárnapi fordított első nyolc pozíciós szabálynak köszönhetően, a második futamon, az első sorban két ifjú titán állt, Lackó Lehel a pole-ban, mellette pedig Major Benedek. A szombati győztesek, akik egyben a bajnoki címért is harcolnak, a negyedik sorba álltak fel, így ifj. Ficza a hetedik helyről, Bárkovics pedig a nyolcadikról várta a rajtot.
A rajtnál Major kicsit „elaludt”, Makai mögüle jól indult, ugyan egy két pöcköléssel, de elment Major mellett. Ezt a kis kakaskodást többen is kihasználták, így ifj Ficza és Tim Gábor több helyet javítva már az első kanyarban a 4. és 5. helyen volt.
Kiss Pál Tamás is bemutatta rajtolási tudását, hisz az első kör végén a 14. helyről már a hatodikra lépett fel, és Bárkovicsot támadta.
Ezen a versenyen Tőzsér Áron okozta a legnagyobb meglepetést, aki senkitől nem ijedt meg. Laczkó Lehelt a második körben kifékezte, és átvette a vezetést. Tim Gábor is hamar legyűrte a fiatal versenyzőt, sőt ifj. Ficza elment mellette.
Tőzsér nagy pechjére a célegyenes ráfordítóban egy osztrák versenyző nem tudta, merre meneküljön, amivel jelentősen feltartotta. Ezt kihasználva elment mellette előbb ifj. Ficza, majd a célegyenes végén Tim Gábor is.
A verseny további részében ifj. Ficza-át nem lehetett megzavarni. Folyamatosan a legjobb köröket futva, leszakította Tim Gábort magáról, és magabiztosan száguldott az első helyen. Ezzel szemben Tőzser egy más stratégia alapján versenyzett, mint eddig, mert folyamatosan üldözte Tim-et.
Eközben Kiss Pál Tamás felért a középmezőnyből a negyedik helyre, ahol folyamatosan támadta Őt Bárkovics Zoltán és Makai György. Bárkovics-nak előre kellett volna jutnia, különben a bajnokság összesítésében sok pontot veszít, de nem bírt a formula autós tehetséggel, Többször is próbálta előzni, de Kiss Pál Tamás újra és újra visszavette a negyedik helyet.
A néha már a durvaság határait súroló csata egészen az utolsó előtti körig tartott, amikor Bárkovics megforgatta Kiss Pál Tamást, aki keresztbe állt a pályán, majd mindketten a kavicságyba száguldottak. Bárkovics járt rosszabbul, mivel autója jelentősen megsérült.
A harc kimenetelének köszönhetően Makai elment mellettük, aki így ifj. Ficza, Tim és Tőzsér után negyedikként ért célba. Bárkovics rengeteg pontot veszített, hiszen elment mellette Kis Pál Tamás, Dr. Grigalek Gábor és Major Benedek is, ezért csak a 8. helyen ért célba.
Mivel Kiss Pál Tamás nem kapott a hétvégén pontot, így Bárkovics a 7. helyre sorolódott, de ezzel együtt is tetemes hátrányba került.
A bajnokság harmadik helyéért szóló csata, most Tim Gábor-nak sikerült jobban, hisz Bús Edina technikai probléma miatt végig küszködött a versenyen, és csak a 12. helyen ért célba.
A VIP versenyzők külön küzdelmét vasárnap Timo nyerte, de Debreczeni Zita is szépen helytállt és sikeresen befejezte a versenyt.
A bajnokságban a vezetést átvette ifj. Ficza Ferenc, a második továbbra is Bárkovics Zoltán, a harmadik helyen pedig Tim Gábor áll.
Formaautók – szombat, vasárnap
A szombati napon a formaautók mezőnyéhez sem volt kegyes az időjárás. Közvetlenül a rajt előtt olyannyira elkezdett szakadni az eső, hogy a pillanatok alatt ellepte a pályát a víz. A rajtot felfüggesztették arra az időre, amíg alább hagy a heves esőzés. A több mint tíz perccel később indított versenyből 15 prc + 1 körös futam lett. A legnagyobb meglepetést egy szlovák versenyző, Nikolas Kvasai okozta, ugyanis a 4. helyről indulva megnyerte a futamot, maga mögé utasítva teljes mezőnyt. A célvonalat Tukora István lépte át másodikként, őt követte Chanoch Nissany, majd Eszenyi László futott be a negyedik helyen.
Vasárnap már száraz körülmények között mérkőzhettek meg az „E” csoport versenyzői. Tukora indult a pole pozícióból, Eszenyi a második rajtkockáról és Chanoch a harmadikról. Mivel Eszenyi beragadt a rajtnál, Chanoch előre tört, azonban az első kanyar előtt még mindhárman nagyon közel autóztak egymáshoz. A még nem teljesen meleg gumik miatt Tukora oldalról belecsúszott Chanoch-ba, akinek autója annyira összetört, hogy nem tudta folytatni a versenyt. Ez alkalommal Eszenyinek kedvezett a szerencse, mert csodával határos módon nem szenvedett nagyobb károkat formaautója, valamint végig tartani tudta második helyet. Első helyen Tukora István érkezett a célba és Nikolas Kvasai harmadik lett.
BMW 325i Challenge – szombat, vasárnap
A pénteki időmérő edzést a bajnoki címre esélyes Kovács Tamás nyerte 2:17-es idővel, a mögötte lévő sorrend: Zelei Krisztián, Czvik Péter (HB ASE), Strider, Dr. Bölcskei, Boros.
Boros Tamásban még benne lehetett az előző versenyen elszenvedett, legnagyobb Pannonia-ringi bukása. A szombati verseny előtt kiadós eső áztatta el a pályát. A BMW-esek közül csak Czvik Péter állt fel a rajtrácsra száraz időre való gumival. De csak a végére kezdett el „működni” a Toyo semi slick. A többiek kifejezetten jó versenyt vívtak vízes gumival és végül Zelei Krisztián nyerte a futamot. Zeleinek másféle gumikat szereltek fel autójára, ezért Kovács Tamás csak a hatodik körig tudta tartani első helyét. Strider lett a harmadik, Bölcskei, Czvik és Boros volt a további sorrend.
A vasárnapi időmérőt az előző napi győztes Zelei Krisztián nyerte meg Czvik, Kovács, Strider, Boros és Bölcskei előtt. Az első négy versenyző Zelei, Czvik, Kovács, Strider 0,4 másodpercen belül voltak. A versenyen Zelei rögtön az élre állt, őt követte Boros aki jó rajtot vett, de később visszaesett és meg is forgott. Egy hármas versenyben találta magát Czvik-Strider-Boros, ahol látványos harcok folytak a jobb helyezésért. Mivel a magyar BMW mezőny együtt indult a kistúraautókkal, ezért a megszokottnál nehezebb volt előre jutni. Kovács Tamás több műszaki problémával is küzdött, miközben sokáig kerülgette Anthony Reddinget az RX8-as mazdájával, aki értelmetlenül erősen védte pozícióját, mivel nem volt versenyben a BMW 325i Challenge élmezőnyével. Kovács Tamásnak végül sikerült megelőznie Reddinget, de a többiek nem jártak sikerrel az előzést tekintve.
Az említett hármas előtt az RX8-as Mazda megpördült a 2-es kanyarban, amit Czvik nem tudott kikerülni, jobbról ütközött a Mazdának, ami miatt megsérült a bal hátsó kereke. Ezután már nem tudott 100%-osan autózni, a mögötte haladó Strider és Boros rendre fél másodperccel jobb köröket futottak. Nem sokkal később a 4-es kanyarban mindhárman közel autóztak egymáshoz, Czvik a külső íven vette a kanyart, Strider a belső íven próbált elmenni, azonban kevés volt a hely, ezért le kellett húzódnia a fűre, ahonnan nem tudott megfelelően bekanyarodni, hiszen fékeszéskor csúszott az autója. Czvik és Strider autói össze is értek, ám ekkor Czvik kicsit fékezett, hagyta, hogy Strider túlcsússzon, majd gond nélkül bevette a kanyart. A vasárnapi versenyt Czvik Péter nyerte, őt követte Dr. Bölcskei Zsolt, Zelei és Kovács Tamás. Az előző nap győztesét, Zelei Krisztiánt kizárták a vasárnapi versenyből, mert idő előtt kitolta autóját a Parc Ferméből, ezért Kovács T. feljött a harmadik helyre.
A versenyek hivatalos eredményei az alábbi linken találhatóak:
A fotókat készítette: Bálint F. Gyula
Boros_Tamas
Eszenyi_Laszlo
Gaspar_Csaba
Genex_Suzuki_Bio_Kupa
Ifj_Ficza_Ferenc
Kovacs_Zelei_Strider
Mink_Zoltan
Miskolczi_Norbert
Nagy_Norbi
Nagy_Norbi
Nemeth_Andras
Talkanitsa
Timo-Debreczeni_Zita
Tukora_Istvan
Tukora_Istvan
Walter_Csaba
Walterne_Dancso_Adrienn
Zelei_Krisztian
Debreczeni_Zita
Timo