A Forma-1-es Magyar Nagydíj után nem sokáig kell böjtölniük az autósportok szerelmeseinek, a jövő hétvégén ugyanis újra feldübörögnek a motorok a Hungaroring aszfaltcsíkján. Hazánkba látogat a királykategóriához képest sokkal megfizethetőbb, mégis hasonlóan színvonalas és izgalmas versenyeket, kiváló pilótákat és csodaszép autókat prezentáló Le Mans széria.
/Panis, a monacói győztes levezető éveit a Toyotánál töltötte /2004 Hungaroring/ /
A Le Mans-ról az autósportokban jártas szurkolóknak – nem véletlenül – a június végi 24 órás verseny jut az eszükbe. Nos, ez a Forma-1 és az amerikai Indy500-as verseny mellett a hármas „Grand Slam” egyikének nevezett hosszútávú futam mára már egy komplett sorozattá nőtte ki magát, amelynek egyik állomása augusztus 21-22.-én – nagy megtiszteltetésre – a Hungaroring lesz.
Az 1000 km-es, 6 órás futam vasárnap délután négy órakor indul útjára, amely azt jelenti, hogy a magyar pályán szokatlan, éjszakába nyúló versenyt élvezhetnek a kilátogatók.
Aki az Aquapark szomszédságában egy motoroktól hangos, libabőrös kellemes nyári hétvége mellett dönt, olyan egykori királykategóriás pilótákat láthat a pályán és a rendezvény szervezőinek hála akár azon kívül is, mint a ’90-es évek egyik legnagyszerűbb tehetségét, a csak a Ferrarinál öt évet eltöltő Jean Alesit, az 1996-os Monte-Carlo-i győztes szintén francia Olivier Panist vagy a Forma-1-es karrierjét tavaly a nálunk balesetet szenvedő Felipe Massa helyén befejező Giancarlo Fisichellát. Rajtuk kívül persze sisakot húz még a szintén több-kevesebb F1-es tapasztalattal rendelkező Jean-Christophe Boullion, Stephane Sarrazin, Hideki Noda vagy a volt tesztpilóta Neel Jani is, és bár nagyobb eredményekkel koruknál fogva még nem rendelkeznek, de már pusztán a nevük miatt is az érdeklődés középpontjában lesznek a nagy bajnokok csemetéi, Nigel Mansell és Alain Prost gyermekei, Greg, Leo Mansell és Nicolas Prost is.
Ami a versenyautókat illeti, az LMS egyszerre négy különböző kategóriát vonultat fel.
A legnagyobb sebességre kiélezett prototípusok (LMP1, LMP2) között lesz az idei Le Mans 24 órást megnyerő Peugeot 908-as HDi is, amellyel többek között az Aston Martin, a Pescarolók, a Lolák, Ginetták próbálják meg felvenni a harcot. Az utcai autókkal több hasonlóságot mutató, feltuningolt GT1, GT2-es túraautókat pedig olyan illusztris gyártók, mint a Ferrari, a Porsche, Spyker és a már említett Aston Martin adják.
Természetesen nem maradhatnak el a különböző betétfutamok sem, hazánkban a Lamborghini Szuper Trófea és a Radical Masters mezőnye színesíti a palettát.
/Alesi továbbra is gyakori vendége a Forma-1-es hétvégéknek /2008 Monza//
A rengeteg program ellenére a jegyárak nagyon emberiek, hisz már 2900 Ft-tól tribünről élvezhető a száguldás, ezen kívül pedig vannak úgynevezett Tribün+Paddock belépők is 4350Ft-tól, de a maradandó élményt nyújtó boxutca látogatást magában foglaló biléták is kijönnek 7-10 000 Ft-ból. Aki tehát élőben is látni szeretné a Le Mans-on résztvevő sztárok nagy részét, akár egy családi kirándulás keretein belül is megteheti a jövő hétvégén.
Farkas Lívia