A Lehet Más a Politika üdvözli a kormány vasútvonal újranyitási lépéseit, azonban a mostani intézkedéseket legfeljebb szimbolikus látszatintézkedésnek lehet tekinteni. Átgondolt, ütemes menetrendre, gyakoribb vonatindulásokra és a vasút-autóbusz összehangoláson alapuló integrált közlekedési szolgáltatásokra van szükség ahhoz, hogy valóban versenyképes közösségi közlekedésről beszélhessünk.
Az ismertté vált tervezet szerint a hétvégén megnyíló öt mellékvonalon a minisztérium csak napi 2-6 pár vonatot rendel meg. Az Ökopárt szerint ez nem nevezhető szolgáltatásnak, és csak arra alkalmas, hogy valóban kimutatható legyen, nincs utas, így lejáratható legyen a mellékvonalak újranyitásának ügye.
A kormány azt állítja, hogy célja a minőségi vasúti közlekedés megteremtése. Amennyiben ezt komolyan gondolnák, akkor nem napi 2-6 pár vonattal bohóckodnának, miközben a napi akár 12 pár vonat esetén jelentkező többletköltséget vonatonként 7-8 fizető utas fedezni tudná. Ha valóban minőségi vasútban gondolkoznak, akkor például a Komárom-Székesfehérvár vonal déli meghosszabbítását jelentő Székesfehérvár-Sárbogárd vonal is megnyílhatna egy régiók közti tengely (Komárom-Baja) részeként.
A kormány közlekedési terveivel kapcsolatban Völner Pál államtitkár úr korábban biztató dolgokat mondott a Fenntartható fejlődés bizottság előtt, azonban a mostani intézkedések nem ebbe az irányba mutatnak. Az LMP számára továbbra is kérdés, hogy tervezi-e a kormány az ütemes menetrend teljes körű bevezetését az országos vasúti hálózaton, illetve várható-e a buszközlekedés és a vasúti közlekedés összehangolása, valamint az ehhez tartozó országos tarifaközösség és az egységes menetrend megalkotása?
A zöld párt azt javasolja a kormánynak, hogy a további lépéseket egy átfogó közlekedési reformkoncepcióba illesszék be, amelynek kialakításához az LMP felajánlja vasúti programjavaslatait.
A programjavaslatok az LMP honlapján elérhetőek (http://lehetmas.hu/upload/10/10/200911/LMP-vasuti-program.pdf).