A folyamatos és intenzív esőzések miatt pontosan egy héttel ezelőtt bekövetkezett rézsűcsúszás és áteresztörés nyomán beszakadt a burkolat a Nógrád megyei Felsőtold és Hollókő közötti közúton. A szakaszt már eddig is folyamatosan javította Magyar Közút, és forgalom-, illetve súlykorlátozással is igyekezett biztosítani a közlekedést. A múlt heti omlás után az esőzések miatt csak ma lehetett elkezdeni a helyreállításhoz szükséges feltárást, de a Közút mindent megtesz, hogy mihamar újra megnyissa az utat a közlekedők előtt.
A folyamatos és intenzív esőzések következtében megindult rézsűcsúszás és áteresztörés után burkolatbeszakadás keletkezett múlt hétfőn a Szécsény–Pásztó összekötő út Hollókő és Felsőtold településekhez közeli szakaszán. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. salgótarjáni üzemmérnöksége 2010. május 17-től egészen 2010. június 21-ig folyamatosan, fokozott figyelemmel, egyedileg kezelve végzett olyan munkálatokat az útszakaszon, amelyek biztosították a biztonságos közlekedést. Rövid ideig félpályás korlátozással, majd 12 tonnás, ezt követően 7,5 tonnás súlykorlátozással volt járható az útszakasz. „Illetékes üzemmérnökségünk a keletkezett félméteres, folyamatosan változó szintkülönbséget szinte naponta egyenlítette ki. A múlt heti intenzív esőzés következtében azonban június 21-én az út közepe beszakadt” – tájékoztatott Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője. Az altalaj teljesen átázott a pályaszerkezet alatt, így a keletkezett úgynevezett aláüregelődés miatt az utat teljes szélességben le kellett zárnia a Közútnak.
Hollókő és a tőle északra lévő települések (Nagylóc és Zsunypuszta) a lezárás után így jelenleg csak Szécsény irányából közelíthetők meg. A lezárástól délre eső települések (Felsőtold, Alsótold és Garáb) pedig csak déli és nyugati irányból érhetők el, északról nem. „Mindent megtettünk és ezután is mindent megteszünk annak érdekében, hogy legalább félpályán, súlykorlátozás mellett újra meg tudjuk nyitni az útszakaszt a közlekedők előtt. A mai nappal megkezdtük a feltáráshoz szükséges előkészítő munkálatokat, hogy a lehető legpontosabb információkkal rendelkezzünk a kár mértékéről. Ezt követően tudjuk meghatározni, milyen beavatkozások szükségesek ahhoz, hogy a szakasz újra járható legyen” – tette hozzá Pécsi Norbert Sándor.
A Magyar Közút felhívja a közlekedők figyelmét, hogy a beszakadt burkolat mellett épített magánút nem rendelkezik a Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélyével, közforgalmi célra nem felel meg. Rajta csak és kizárólag az építtető saját hatáskörében engedélyezett, rendőrségre is bejelentett rendszámú gépjárművek közlekedhetnek, saját felelősségre. Ennek tudatában a Magyar Közútnál megfontolás tárgyát sem képezte ennek az alternatív útvonalnak a felajánlása, megnyitása a közforgalom számára.
A közútkezelő ezúton is kéri a közlekedők türelmét és megértését az útszakasz újbóli megnyitásáig. A helyreállítás várható üteméről és menetéről újbóli tájékoztatást ad a Közút.