Egyre több fogyasztói panasz érkezik a békéltető testületekhez. A Budapesti Békéltető Testülethez (BBT) 2010 januárja és áprilisa között 814 ügy érkezett be, 35 százalékkal több az előző év azonos időszakáénál. A panaszszám évről évre emelkedik – mondta Horváth György, a BBT elnökhelyettese. A beérkezett ügyek legnagyobb része, 329 panasz termékszavatossággal érkezett a testületekhez, 269 pedig egyéb szolgáltatásokkal, így például parkolással, utazással, légiutas-jogokkal, javítás-karbantartással kapcsolatban. Csaknem 100 panasz érkezett a pénzügyek és a biztosítások területéről is.
A beérkezett 814 ügyből 596-ot zártak le. Ebből 403 volt a megszüntetett eljárás, és 193 esetben született döntés. A döntések közül 77 volt egyezség, 110 ajánlás, 6 pedig kötelezés.
A békéltető testületek 1999. január elseje óta működnek, céljuk, hogy fogyasztói jogvita esetén – ha nem sikerül rendezni a kereskedővel a vitát – a bírósági út előtt, ingyenes eljárásban alternatív vitarendezési fórumként szolgáljanak a fogyasztó és a vállalkozás között. A békéltető testületek a gazdasági kamarák mellett működő független testületek.
Baranovszky György, a tanács elnöke hangsúlyozta: az idei költségvetésben mintegy 340 millió forint áll rendelkezésre a testületek munkájának finanszírozására.
(MTI)