A Rippel fivérek mutatványra készülnek a VIP autókkal
Budapest, 2010. május 25. – Népes versenyhétvégének néz elébe a gyorsasági autóversenyzés május 29-én és 30-án, mivel ez alkalommal több Osztrák mezőny is közösen versenyzik a magyar bajnokság résztvevőivel. Így például a Genex Suzuki Bio Kupa együtt indul az ausztriai, 1.6 ccm-es autókból álló Suzuki Kupával. A BMW 325i Challenge, több mint 50 autóval áll rajthoz az Osztrák versenyzőknek köszönhetően, továbbá a magyar formula autókhoz is csatlakozik a külföldi „Formel Historic” mezőny, valamint a „Histo Cup” több kategóriájában is látható lesz számos történelmi autócsoda.
Az idei Autós Gyorsasági Országos Bajnokság második versenyhétvégéjén, a III. és a IV. futamnak lehet tanúja a nagyközönség. Mivel az Osztrák gyorsasági bajnokságnak hasonló kategóriái vannak, ezért ezen a hétvégén a Suzukik, a BMW-k és a formula autók már biztosan a külföldi futammal közösen állnak rajthoz.
A formula autók mezőnyének két győztes pilótája, Tukora Istvánnak és Chanoch Nissanynak, most egy népesebb mezőnyben kell élre tőrniük ahhoz, hogy megtartsák pozíciójukat. Bizonyára látható lesz Tukora István és Eszenyi László legutolsó, izgalmas küzdelméhez hasonló harc is. Talmácsi Gergő, élete második formula autós futamán kicsúszott egy kanyarban, aminek következtében a rázókő megdobta autóját, így a futóműve is kiszakadt. Reméhetőleg ezen a versenyen már nem szembesül ilyen problémákkal.
A Harvestr Kistúraautók kategóriájában ifj. Ficza Ferenc és Nagy Norbert kiskorú versenyzők próbálják meg újra megszorongatni a mezőny többi versenyzőjét, legfőképpen az első két futam nyertesét, Walterné Dancsó Adriennt, illetve Dr. Grigalek Gábort, aki első nap a második helyen, második nap harmadik helyen végzett. A legutoljára fékproblémákkal küzdő Mink Zoltán, aki a 2000 ccm-es autókat maga mögé utasítva, a magyarok között a harmadik helyre hozta be 1.6-os Hondáját, kijelentette, hogy a következő versenyt feltett célja megnyerni.
A Kalaschnikow Energy Drink Nagytúraautók között, Bódis Kálmán nyerte az első két fordulót a magyar értékelésben, egy Porsche 911 GT3 autóval. A második Perényi Zoltán, illetve a harmadik helyezett Szamosvári Béla követte egy-egy Porsche 997 GT3 versenyautóval. Zentai Sándor (Jaguar V8 Star) és Horváth Zsolt (Ferrari F430) feladni kényszerült az utolsó versenyt, azonban ezen a hétvégén újra rajthoz állnak mindketten.
A Suzuki Genex Bio Kupa első időmérő edzésén ifj. Ficza Ferenc futotta a legjobb kört. Bárkovics Zoltánnal és Bittmann Attilával folytatott küzdelmet az első helyért. Az első versenyen Bárkovics lett a nyertes, őt követte Bittmann Attila, ifj. Ficza Ferenc pedig, az ötödik helyen ért célba. A második versenynapon megcserélődött hármójuk között a sorrend, ugyanis Bittmann Attila lett az első helyezett, másodikként ifj. Ficza Ferenc lépte át a célvonalat, felcserélve helyét Bárkovics Zoltánnal, aki ötödik lett.
A két VIP autót a Rippel fivérek fogják vezetni a Pannónia-Ringen, ahova mindketten közvetlenül a 9. világrekord-kísérletre való felküszülés után érkeznek. Elmondásuk szerint nem kizárólag a versenytáv teljesítése a céljuk, mivel versenyzői babérokra törnek.
A nevezések alapján, 200-nál is több autó lesz látható ezen a hétvégén a Pannónia-Ring versenyaszfaltján. Szombaton és vasárnap a versenypályára kilátogatók köréből, naponta három szerencsés néző ülhet be egy BMW versenyautóba, profi pilóta mellé, megtapasztalni a versenyzés élményét. Szombaton szépvéségversenyt is rendeznek, amelynek keretén belül a nézők soraiból jelentkezhetnek azok a csinos hölgyek, akik szeretnék a „Rajtrács Szépe” címet elnyerni.
A Rippel fivérek meglepetés -VIP autós- attrakcióval is várják a közönség azon résztvevőit, akik a „Rajtrács Szépe” szépségverseny díjátadó ünnepségére is ellátogatnak. A djátadó ünnepséget követően, a „Rajtrács Party” keretén belül lesz lehetőség találkozni a versenyzőkkel és a szépségverseny résztvevőivel.
Pannónia-Ring versenyhétvége hivatalos programja
2010. május 28. (péntek)
9.00 – 13.00 Szabadedzések
14.00 – 14.20 Harvestr Kistúraautók + BMW 325 Challenge időmérő edzés
14.25 – 14.45 Kalaschnikow Energy Drink Nagytúraautók +
Seat Leon Kupa időmérő edzés
14.50 – 15.20 Genex Suzuki Bio Kupa + Suzuki Motorsport Cup időmérő edzés
15.50 – 16.15 BMW Challenge szabadedzés
16.20 – 16.45 Histo Cup +2000 ccm szabadedzés
16.50 – 17.15 Young Timers szabadedzés
Histo Cup -2000 ccm szabadedzés
17.20 – 17.45 Formula kategória + Formel Historic időmérő edzés
2010. május 29. (szombat)
8.00 – 8.25 BMW Challenge időmérő edzés
8.30 – 8.55 Histo Cup +2000 ccm időmérő edzés
9.00 – 9.25 Young Timers időmérő edzés
9.30 – 9.55 Histo Cup -2000 ccm időmérő edzés
10.00 – 10.25 Classica Trophy szabadedzés
10.40 – 11.20 Kalaschnikow Energy Drink Nagytúraautók +
Seat Leon Kupa verseny
11.30 – 12.10 Harvestr Kistúraautók + BMW 325 Challenge verseny
12.20 – 13.10 Genex Suzuki Bio Kupa + Suzuki Motorsport Cup verseny
14.15 – 14.55 Formula kategória + Formel Historic verseny
15.05 – 15.40 BMW Challenge verseny
15.45 – 16.20 Histo Cup +2000 ccm verseny
16.25 – 17.00 Young Timers verseny
17.05 – 17.40 Histo Cup -2000 ccm verseny
17.45 – 18.20 Classica Trophy időmérő edzés
2010. május 30. (vasárnap)
8.00 – 8.20 Harvestr Kistúraautók + BMW 325 Challenge időmérő edzés
8.25 – 8.45 Kalaschnikow Energy Drink Nagytúraautók +
Seat Leon Kupa időmérő edzés
8.50 – 9.10 Formula kategória + Formel Historic időmérő edzés
9.15 – 9.45 Classica Trophy verseny
9.45 – 10.20 BMW Challenge verseny
10.25 – 11.00 Histo Cup +2000 ccm verseny
11.05 – 11.40 Young Timers verseny
11.45 – 12.20 Histo Cup -2000 ccm verseny
12.25 – 12.50 Classica Trophy verseny
13.55 – 14.40 Formula kategória + Formel Historic verseny
14.45 – 15.30 Harvestr Kistúraautók + BMW 325 Challenge verseny
15.35 – 16.20 Kalaschnikow Energy Drink Nagytúraautók +
Seat Leon Kupa verseny
16.25 – 17.00 Suzuki Bio Kupa + Suzuki Motorsport Cup verseny