Mivel a csapatok többsége ellenzi, 2011-től betiltják a Forma-1 idei technikai újítását, az úgynevezett F-csatornát. A találmány lényege, hogy a vázon kialakított kis csatornán áramló levegő a pilótafülkén keresztül a hátsó légterelőhöz jut, így csökkentve az autók légellenállását, aminek köszönhetően 6-8 km/órával nő a végsebesség. Az ötletgazda McLaren istálló arra törekedett, hogy a többi alakulat elfogadja az újítást, ezt azonban csak részben sikerült elérnie. A végső döntés meghozatalában anyagi és biztonsági okok is közrejátszottak. „Le a kalappal a fejlesztők előtt” – mondta az ellenzők táborába tartozó Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Ugyanakkor ijesztő látni, amikor a pilóták a célegyenesben a kezük helyett az ujjhegyükkel próbálják terelgetni a kocsit.”
A vasárnapi Spanyol Nagydíj televíziós közvetítésében többször látható volt, hogy a ferraris Fernando Alonso a kézfejével takarta a levegőbeömlőt, amikor nem kívánta azt használni.
(MTI)