Holnaptól, mint írtuk már, „Zöld Nyíl van”, azaz kezdődnek a legalább másfél évesre saccolt beruházási munkálatok a villamospálya cseréjére, a hálózat korszerűsítésére. Hétfőn hajnaltól a város „középső” főutcai szakaszát lezárják, pótlójáratok közlekednek a héten; aztán ismét módosult a terelési rend. Minderről néhány napja tartott tájékoztatót az MVK. Felvettük.
A csütörtöki fórumon – mivel a Győri kapui Ifiház előtti csomópont a leginkább érintett, itt épül egy alkalmi végállomás, hogy a további építkezések idején vissza tudjanak fordulni a szerelvények Diósgyőr felé, itt, a művházban tartották a rendezvényt, sajnálatosan gyér lakossági érdeklődés mellett – a kérdések legtöbbje az ilyen események ismert és állandó szereplőjétől, Horváth Béla nyugalmazott mérnöktől érkezett. Az egykori (hatvan-hetvenes évekbeli) miskolci főépítész annak ellenére hiányolta, illetve nem kielégítőnek találta a projekttel kapcsolatos tájékoztatást, hogy előtte elhangzott: nem csak fórumokat tartanak az ügyben, de az MVK-menetrendnek különkiadása kerül forgalomba, készültek szórólapok, plakátok, járműmatricák, utcai táblák, az útvonalváltozásokat bemutató animációs kisfilm látható a városi tévében, honlapokon, külön weblap üzemel zoldnyil.hu címen, naprakész információkkal szolgál a közlekedési cég saját honlapja (mvkzrt.hu) és ügyfélszolgálata (46/504-810).
A tapasztalt városépítészeti szakember felvetései mindazonáltal érdekesek és gondolatébresztőek. Az alábbi felvételen meghallgatható mondandója, mint ahogy a beruházás projektigazgatósága munkatársaitól, Csontos Ágnestől és Matyasovszki Miklóstól kapott válasz is:
A továbbiakban – Braun Csaba MVK-osztályvezetőnek a május 3-9. közötti, illetve május 10. utáni forgalmi helyzetet ismertető előadása után – egyéb észrevételek is érkeztek a jelen lévő szakemberekhez. Minden rendben van-e a beruházással? (utalva arra, hogy Debrecen és Szeged hasonló célú projektjei felől rossz híreket hallani mostanában); kiemelten alkalmaznak-e az építő cégek helyi munkaerőt, illetve munkanélkülieket? (a válasz: igen, erre törvényi előírás van, tíz százalék erejéig); hogy lesz a jegyekkel, villamosról pótlóbuszra szállva (és vissza) miként kell lyukasztani?; „keresztbe tehet-e” a hétfőn induló építkezés az érettséginek? Ami utóbbit illeti, erről részletesen beszél a videó végén az illetékes: odafigyelést és kicsit koraibb indulást ajánl, ám nem prognosztizál „kataszrófát”:
További információk, köztük a május 3-9. közötti előkészítő munkálatok (Dayka G. – Thököly u. – Újgyőri főtér) közlekedési következményeiről az alábbi linkeken:
http://www.mvkzrt.hu/vallalati-hirek/www-mvkzrt-hu/560/
http://www.mvkzrt.hu/forgalmi-hirek/www-mvkzrt-hu/556/