Kigyulladt egy Porsche, összetört egy Jaguár és mindkét VIP autó a szezonnyitó gyorsasági hétvége első versenynapján
Budapest, 2010. május 1. – Május első napján a Hungaroringen indult útnak a hazai gyorsasági autóversenyzés szezonja, ahol négy izgalmas versenynek lehetett szem -és fültanúja a lelkes nagyközönség. Az egész napos, majális hangulatban zajló rendezvény mind a nézők mind a versenyzők számára tartogatott meglepetéseket. Zentai Sándor megpördült a Jaguárral, egy Porsche bal hátulja kigyulladt, illetve mindkét VIP autó összetört az első versenyen. Az itthon versenyző pilóták izgatottan várták Michelisz Norbert marakesi időmérő edzését, hiszen a szabadedzésen, a világbajnoki mezőnyben a legjobb időt futotta. „Mindent bele!!!”, üzente Norbinak a hazai teljes gyorsasági szakág. A Genex Suzuki Bio Kupában a 25 perc plusz 1 körös lebonyolítási rendszerben futották le az első 2010-es bajnoki futamot. Az idén újdonságként bioetanol üzemanyaggal hajtott Suzukik, 17 fős mezőnnyel álltak a rajtrácsra, közöttük olyan régi Clio Kupás „veteránok”, mint Bárkovics Zoltán vagy a Nascar pályákat is megjárt Makai György. Nem beszélve a sorozat két VIP vendégéről, a szépségkirálynő Budai Zsuzsáról és a jégkorong csillag Horváth Andrásról, akik szintén szerencsét próbáltak a „mi autónk” bajnokságában.
Ifj. Ficza Ferenc foglalta el az első rajtrácsot, ám nem sikerült megfelelően elrajtolnia, ezért Bittman és Bárkovics is megelőzte, miközben Tőzsér Áron és Szamosvári Tamás összeütköztek, de mindketten tudták folytatni a versenyt. A VIP autóban Horváth András a 13. helyre küzdötte fel magát. Tőzsér Áront a többszöri lökdösődés miatt utolsó figyelmeztetésben részesítette a versenyigazgató. A nyolcadik körben, a másik VIP autóban a mezőny végén autózó Budai Zsuzsi, az egyik kanyarban közelebbi ismeretséget kötött a szalagkorláttal, és feladni kényszerült a versenyt.
Burkus Egont, a Genex Suzuki Bio Kupa tulajdonosát kérdeztük a bioetanol üzemanyaggal hajtott autók mezőnyéről: „A lassan kimerülő és egyre dráguló kőolajkészletek miatt rendkívül fontos, hogy az alternatív, környezetbarát üzemanyagok mind szélesebb körben elterjedjenek. Ezeknek az előállítását az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program is ösztönzi, ezért döntött úgy a program Irányító Hatósága, hogy támogatja a bioetanol meghajtásra átálló Genex Suzuki Bio Kupát.”
A tizenegyedik kör után kezdte meg a mezőny az utolsó kört. Tim Gábor visszaküzdötte magát a 4. helyre, és a korábbi kicsúszás után Horváth András is feljött a 14. pozícióba. A befutónál Bárkovics, Bittman, Makai, Tim, Ficza, Nagyszegi végzett a 2010-es első futam élén.
A Harvestr Kistúraautók kategória első versenyén a pole pozíciót elfoglaló Molnár Matus kissé beragadt a rajtnál, így Gáspár Csaba meg tudta előzni őt, de Molnár még ebben a körben visszavette az első helyet. A rajtot követő első kanyarban négyes ütközés volt, Zelei Krisztián és Dr. Bölcskei Zsolt nem tudta folytatni a versenyt. Sorrend az első kör végén: Molnár Matus, Gáspár Csaba, Marek Durovkin, Németh András, Walterné Dancsó Adrienn. A negyedik körben Szabó Attila és Dr. Laczkó László is kiállt a versenyből, utóbbi defekt miatt. Az ötödik kör végére, a harmadik pozícióban autózó Marek Durovkin mindössze 0,561 másodperccel volt lemaradva Gáspár mögött. A tizedik körben Nagy Norbert autójából kiesett egy féltengely, emiatt ki kellett állnia. Tizennégy kör teljesítése után az első hat helyezett sorrendje: Molnár, Gáspár, Durovkin, Németh, Koncek és Walterné.
Kalaschnikow Energy Drink Nagytúraautók körében, régen nem látott és rangos mezőny gyűlt össze fantasztikus GT és DTM autókkal a rajtrácson.
A pole pozícióból a DTM Audival Filip Sladecka indult a régebbi audis Tomas Liedl és Max Stanco elöl. A magyarok közül elsőként a 12. és a 13 rajtpozícióban a tavalyi bajnok Horváth Zsolt Ferrarija és Bódis Kálmán Porscheja várhatta a rajtot. A rajtnál Stefan Billinski és Max Stanco koccantak, azonban mindketten folytatni tudták a futamot. Az első kör folyamán Zentai Sándor megpördült a Jaguárral, míg Stefan Billinski a korai rajtért egy boxutca áthajtásos büntetést kapott. A kilencedik körben Zentai Sándor Jaguarja és Patryk Pachura SEAT Leonja ütköznek, ezért a lengyel versenyzőnek fel kell adnia a futamot.
A tizedik körben egy Porsche lángoló bal hátsó fékkel a boxutcába hajtott, de szerencsére sikerült idejében megfékezni a tüzet.
A befutónál Sladecka, Konopka, Stanco a sorrend, míg a magyar bajnoki értékelésben Bódis Kálmán végez az élen Horváth Zsolt és Perényi Zoltán előtt.
A SEAT Leonok között Vizin Tamás volt a leggyorsabb az első bajnoki fordulón, míg mögötte egy quad -és rally bajnok navigátor, illetve egy fiatal és tehetséges gokart bajnok végzett Kazár Miklós és Birizdó Imre személyében.
A 2010-es versenyszezon első hivatalos bajnoki futamát a formula autósok mezőnye futotta kilenc fővel. Az idei szabályoknak megfelelően 25perc + 1 kör teljesítése alkot egy versenyfutamot. A futamnak a korábbi bajnok, Chanoch Nissany vághatott neki tavalyi versenygépével a pole pozícióból, Tukora István és Eszenyi László előtt.
A rajtnál fennakadás nélkül indult a mezőny, ámde a 21-es Pödör Balázs bemozdult, így a korai rajtért boxutca áthajtásos büntetéssel sújtotta a verseny Felügyelő Testülete.
Az első kör végén Nissany, Tukora, Eszenyi volt a sorrend. A második körben Fekete Krisztián a 6-ról az 5. helyre jött fel, míg a 16-os Jan Marcinko autója lelassult és később feladta a versenyt. A nyolcadik körben Pödör Balázs kihajtott letölteni a büntetést, de csapata úgy döntött, hogy inkább nem folytatja a versenyt. A kilencedik körben Kiss Norbert feljött egy helyet. A tizennegyedik körben járt le a 25 perc, a mezőny megkezdte az utolsó kört. A befutónál Chanoch Nissany hajtott át elsőként a célvonalon, őt Tukora István és Eszenyi László követte.
Fotók: SPEEDLIGHT Photo Agency