Manapság sorban állás nélkül, akár otthonról is, időt és pénzt megtakarítva intézhetjük adóügyeinket. Az állami adóhatóság általános tájékoztatást adó telefonos rendszere, a TCC mellett ugyanis további segítéség egy szintén telefonon elérhető ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszer, az ÜCC, mely lehetővé teszi az adózók telefonon történő ügyintézését, egyedi ügyeikben történő tájékoztatását.
A telefonon intézhető ügyek köre folyamatosan bővül. 2010. április 1-től így az alábbi menüpontok is elérhetővé váltak:
– közösségi adószám igénylése,
– alanyi adómentes értékhatár túllépése esetén történő bejelentés,
– jövedelemigazolás iránti kérelemmel kapcsolatos ügyintézés.
Az új – és természetesen a régi – szolgáltatások igénybevételének azonban feltétele, hogy az adózó rendelkezzen egyedi ügyfél azonosító számmal, melyet az adóhatóság honlapján található és letölthető 10UK30-as nyomtatvány benyújtásával kérhet. Ezen 8 jegyű azonosító és a telefonáló adóazonosító jelének megadása után van lehetőség a megfelelő menüpont kiválasztására.
A telefonos ügyintézést hétfőtől csütörtökig munkanapokon 08.30-től 16.00 óráig, a pénteki munkarend szerinti napokon pedig 08.30 és 13.30 között lehet igénybe venni. A hívószám: 06 40/20-21-22, mely helyi tarifával hívható az ország egész területéről. A rendszer külföldről is elérhető a +36 1/441 96 00 számon, ilyenkor azonban a beszélgetés teljes díját meg kell térítenie a hívó félnek.
Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal
Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága