Az adóhatóság szolgáltató jellegének erősítése jegyében és annak érdekében, hogy adózóink számára az adókötelezettségeik teljesítését minél egyszerűbbé tegyük, 2009. november 10-étől már nem csak az okmányirodákban, hanem az APEH Központi Ügyfélszolgálatain is lehetőség van az ügyfélkapu létrehozására.
A szolgáltatás elindítása a MeH Infokommunikációs Államtitkárság szakmai támogatásával, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) és az APEH együttműködése keretében vált lehetővé.
Az APEH által 2009 novemberében bevezetett új szolgáltatás azonban annyira népszerűnek bizonyult, hogy szükségessé és célszerűvé vált annak kiterjesztése, amelynek eredményeképpen 2010. március elejétől újabb adóhatósági ügyfélszolgálatok kapcsolódtak be a regisztrációs rendszerbe.
A jövőben tehát az eddiginél is több helyen, országosan már mintegy 52 ügyfélszolgálaton, az Észak-magyarországi régióban pedig összesen 15 központi ügyfélszolgálaton és kirendeltségen (így Miskolcon, Encsen, Kazincbarcikán, Mezőkövesden, Ózdon, Sátoraljaújhelyben, Szerencsen, Tiszaújvárosban, Egerben, Gyöngyösön, Hatvanban, Hevesen, Salgótarjánban, Balassagyarmaton, illetve Pásztón) kezdeményezhetik az állampolgárok regisztrációjukat az ügyfélkapu rendszerébe.
Az eddig eltelt időszakban az Észak-magyarországi régióban összesen 473-an éltek az APEH által biztosított új lehetőséggel, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében 276-an, Heves megyében 118-an, Nógrád megyében pedig 79-en nyitottak ügyfélkaput az állami adóhatóság közreműködésével.
Hangsúlyozni kell azonban, hogy az APEH-nál kizárólag első ízben lehet regisztrálni, amennyiben az adózóknak a már létező regisztrációjukkal kapcsolatban merül fel problémájuk, annak rendezésére továbbra is kizárólag az illetékes Okmányirodánál van lehetőségük.
Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal
Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága