A Ferrariban most debütáló, kétszeres világbajnok Fernando Alonso győzelmével zárult a 2010-es Forma 1-es világbajnokság bahreini nyitóversenye – a spanyol versenyző mögött márkatársa, a súlyos sérüléséből visszatérő Felipe Massa, és a McLaren exvilágbajnoka, Lewis Hamilton végzett. A pole pozícióból rajtoló, és sokáig élen álló Red Bull-os Sebastian Vettel autója hibája miatt végül csak negyedikként, a három év kihagyás után visszatérő Michael Schumacher pedig hatodikként futott célba.
Az ismét drasztikus szabályváltozások okán izgalmasnak és változatosnak ígérkezett a Bahreini Nagydíj, ám a várakozások végül nem teljesültek – a tankolás betiltása miatt óriási plusz súllyal rajtoló versenyautók teljességgel alkalmatlannak bizonyultak bármilyen, előzésre emlékeztető momentum lebonyolítására. Ez a tény az élen álló Vettelnek kedvezett – Red Bullja ráadásul riválisainál jobbnak bizonyult abroncskoptatás szempontjából is, így a fiatal német nyomában loholó két Ferrarinak sokáig esélye sem volt versenyre kelni vele.
Amikor pedig sanszuk nyílt, az már nem verseny volt, hisz Vettel autója oly mértékben meghibásodott – vélhetően valami megrepedt a motor környékén – hogy a német mellett vörös tűzcsóvaként száguldott el előbb Alonso, majd néhány másodperccel később Massa is. Hogy mennyire fontos a jó rajt, remekül jelzi az is, hogy Massa egyetlen hibát vétett az egész versenyen – ám azt az induláskor tette, melynek köszönhetően Alonso megelőzte őt, s a brazil a hátralévő negyvenkilenc körben csak csapattársa hátsó kerekeit szemlélhette.
Három év kihagyás után is képes remek versenyt futni a visszatérő hétszeres világbajnok Michael Schumacher – habár „csupán” a hatodik helyen zárt (csapattársa, Nico Rosberg mögött), autójában egyszerűen nem volt több – világosan látszik, hogy a Mercedes GP jelenleg orrhossznyival le van maradva a McLaren mögött – a Ferrarikat, és a Vettel irányította Red Bull-t pedig másodperces lemaradással tudja csak követni.
Ahogy várható volt, nem az abszolút újonc istállók napja volt a vasárnap – hisz a teljes egészében számítógéppel tervezett Virgin, és a futam kezdetére éppen hogy összebarkácsolt Hispania két-két versenyzője közül egyetlen sem volt versenyben s huszadik körre. Elhullottak a Sauberek is – ám amíg ők mentek, legalább bíztatóak voltak időeredmény és sebesség terén is. Célba egyedül a Lotus két versenyzője ért közülük – ők is látványosan lassúnak bizonyultak, ám nem annyira, mint azt előzetesen sokan sejtették.
Folytatás két hét múlva – a fanatikusok bánatára korán keléssel járó Ausztrál Nagydíj következik, amely után, könnyen lehet, teljesen más eredményről lesz módunk beszámolni.
Dicsuk Dániel
Fotó: mercedes-gp.com