2010 első napján a Lehetőséget Mindenkinek Alapítvány kommunikációs kampányba kezdett az Európai Unió támogatásával.
A kampány december 31-éig tart, mely az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A Környezet és Energia Operatív program keretében meghirdetett „A fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintákat ösztönző kampányok” célja a konstrukció elterjesztése információs eszközök segítségével.
Az első szakasz üzenete: anyagtakarékosság illetve a hulladék-megelőzés szempontjának megfogalmazását és alkalmazását, a szelektív hulladékgyűjtés iránti igény növekedését, a másodnyersanyagok ismertségének és elfogadottságának növelését célozza. A második szakasz üzenete: az energiatakarékos anyagokból készített, és a hatékonyan szigetelt épületek hosszútávon anyagi és energia-megtakarítást eredményeznek, ezzel megelőzve az energiafelhasználásból eredő légszennyezést; a természeti adottságok szerint a napkollektorok, vagy a geotermikus energia leginkább környezetbarát fűtési energiaforrása az épületnek.
A miskolci Művészetek Házában megtartott, a környezetvédelmi kutatásról szóló beszámolón jelen volt a Lehetőséget Mindenkinek Alapítvány kuratóriumi elnöke, Nagy István, aki rövid bevezetője után átadta a szót Jánosi Zoltán projektmenedzsernek, aki a kutatás részleteit ismertette.
A Lehetőséget Mindenkinek Alapítvány megbízásából készült, az Észak-magyarországi régióra kiterjedő környezetvédelmi kutatás egy hiánypótló munka Borsod-Abaúj-Zemplén, Nógrád és Heves megye térségében.
A beszámolóból kiderült, napjainkban az emberek 81 százaléka gyűjt tudatosan, szelektíven, tíz százalék szeretne, de nincs rá lehetősége, míg mindössze a fennmaradó kilenc százalék tartja elképzelhetetlennek a szerintük nyűggel járó hulladék-szétválasztás elkezdését.
A megkérdezettek több, mint fele állítja azt, hogy lakhelyétől messze található hulladékgyűjtő-sziget, ezért nem is gondol a környezettudatosság ezen formájára. A kutatás eredménye teljes egészében elérhető lesz a www.zoldelek.hu weboldalon.
A kampány figurája a Zöld Elek, akit hamarosan reklámokban is láthatunk.