A jövő szakembereinek megújult technikai bázison, korszerűsített képzési rendszerben történő felkészítése kezdődött meg a TISZK-ekben, térségi integrált szakképző központokban.
/Illusztráció Internet/
A Dél-Budai TISZK az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében, az EU 100%-os támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával – pályázati úton elnyert – 226 millió forint felhasználásával hozta létre öt tagiskola közreműködésével a szakközépiskola-komplexumot.
A rendelkezésre álló keret jelentős részét a hátrányos helyzetből induló, sajátos nevelési igényű tanulók szakképzésének elősegítésére fordítják. Különös figyelemmel kísérik a diszlexiás fiatalok pályaválasztását, azokét akiknek tervezett szakmájuk, foglalkozásuk gyakorlása során ezzel az egyéni problémával is meg kell küzdeniük.
Számos szakiskolában előfordul, hogy a továbbtanulásra jelentkező diszlexiás tanulókat emiatt eltanácsolják. A Dél-Budai TISZK-hez tartozó tagiskolák a nehezebb utat választották, a pedagógia-módszertani eszközök tárházát fejlesztik a diszlexiások szakmatanulásának, majdani elhelyezkedésének megkönnyítése érdekében. A külföldi kutatási eredmények és a diszlexiagondozás gyakorlata lesz a témája annak a nemzetközi kerekasztalbeszélgetésnek és workshopnak, amelyet a szakképző központhoz tartozó Öveges Középiskolában rendeznek március 5.-én pénteken. A mini-konferencia résztvevői közt elismert angol, írországi és bolgár gyógypedagógusok ismertetik legfrissebb eredményeiket és adják át tapasztalataikat a diszlexia-mérésről, valamint a felsőoktatásban alkalmazott módszerekről. A hazai szakemberek egyebek közt a diszlexia-támogatás technológiai eszközeiről tartanak prezentációt az MTA Pszichológiai Intézetében folytatott kutatások alapján.