2025. 05. 10. szombat

Ármin, Pálma

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Hírek » Sport » Jelentős versenyzőmozgás az F1-ben
Jövés-menés a Forma 1-ben

Jelentős versenyzőmozgás az F1-ben

Miután legutóbb górcső alá vettük a Forma 1 istállóit érintő változásokat, ideje figyelmünket a pilótapiac felé  fordítani, ahol szintén szokatlanul nagy volt a „népvándorlás”. Lássuk, hogy mik is történtek pontosan!

Évek óta először fordul elő, hogy az összes, VB-címre előzetesen esélyesnek tűnő csapat – a Red Bull kivételével, amely 2010-nek is Sebastian Vettellel, és Mark Webberrel vág neki – részben vagy teljes egészében lecserélte versenyzőit. Mindemellett a távozók és visszatérők is alaposan megbolygatták az évekig szinte mozdulatlan állapotokat, így valóban különös lesz a szezonkezdetkor a versenyzők nagy többségét az eddigiektől eltérő színű overallban látni. De vegyük sorra a változásokat.

A tavalyi évben világbajnok Brawn-istálló, amellett, hogy Mercedessé alakul át, eddigi, sikeres versenyződuójától, a 2009-es VB-első Jenson Buttontól és Rubens Barichellotól is megvált. Előbbi a McLarenhez, utóbbi a Williamshez távozott. Az elég korán bizonyossá vált, hogy az egyik érkező a hatalmas tehetségnek tartott Nico Rosberg lett, ám társának kilétét sokáig homály fedte. Végül aztán robbant a már sejthető bomba – a három éve visszavonult, hétszeres világbajnok Michael Schumacher lesz Rosberg csapattársa. Ezzel nemcsak a Mercedes lett „tisztán német” csapat, de ismét sikerült összehozni a korábban már gyönyörű sikereket elért Schumacher-Brawn-párost is.

A tavalyi szezon két negatív csalódása, a Ferrari és a McLaren is a vérfrissítés mellett döntött. Az olaszok megváltak a 2007-ben világbajnok, ám mostanra láthatóan rendkívüli módon kiégett Kimi Raikkonentől – a finn helyére, a brazil Felipe Massa mellé pedig a kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso érkezett. Ezzel beteljesült Stefano Domenicali, vágya, hisz mind a csapatfőnök,, mind Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke már régen le szerették volna igazolni a spanyol sztárt.

A McLaren váltása kevésbé számított meglepőnek, hisz bár Lewis Hamiltonnak stabil helye van, csapattársa, Heikki Kovalainen eddigi F1-es teljesítménye szürkére, s egyáltalán nem meggyőzőre sikeredett – nem tudta hozni azt a teljesítményt, amelyet tehetsége alapján többen is vártak tőle. A finn jövőre a Lotus színeiben próbálkozhat renoméjának helyreállításával – helyére, mint az korábban már elhangzott, Button érkezik. Érdekesség, hogy ezzel a wokingiak – ellentétben az új Mercedes németségével – „angol” csapattá váltak.

Alonso távozásával a Renault egyetlen stabil pontját is elvesztette – a már év közben elbocsátott Nelsinho Piquet helyére ültetett francia Roman Grojean nem győzte meg a csapat vezetőit – így egyelőre csak a nemrég leszerződtetett, a BMW kivonulása után csapat nélkül maradó lengyel Robert Kubica helye biztos a francia(-luxemburgi) istállónál.

Jégkorongos kifejezéssel élve a Williams is sorcserét hajtott végre, hisz a Mercedeshez távozó Rosberg mellett a japán Kazuki Nakadzsima is elhagyja a csapatot, igaz, ő nem önszántából – ingadozó teljesítménye miatt nem hosszabbították meg szerződését. A csapathoz a már korábban említett Barichello mellett az eddig a GP2-ben vitézkedő, és azt újoncként megnyerő német Nico Hülkenberg érkezik.

Viszonylag állóvíznek számít a Force India, hisz egyetlen pilótacseréjüket már a 2009-es szezon közben végrehajtották; Giancarlo Fisichella a Ferrarihoz távozott (előbb Massát helyettesíteni, majd 2010-re tesztpilótának), így már az utolsó néhány versenyre beülhetett Adrian Sutil mellé Fisichella honfitársa, Vitantonio Liuzzi is.

Az újonc csapatok közül eddig csupán a Virgin Racing és a Lotus nevezte meg mindkét versenyzőjét – előbbi színeiben az eddig a Toyotát képviselő Timo Glock, és az újonc brazil Lucas Di Grassi csillogtathatja meg tudását, míg utóbbinál a szintén ex-Toyotás Jarno Trulli lesz Kovalainen csapattársa. A USF1-nél és Campos F1-nél egyelőre teljes a káosz; előbbi egyetlen versenyzőt sem nevezett meg, a spanyol istálló pedig csupán a brazil Bruno Sennát (a háromszoros világbajnok unokaöccse) szerződtette eddig. Mindemellett Bernie Ecclestone, a sportág ura úgy véli, hogy nem lesznek ott a 2010-es bahreini idénynyitó nagydíjon.

Az eddigieken kívül már csak egy ülés kiadó az autósport királykategóriájában, hisz a visszatérő Sauber – amely már korábban bejelentette a sportágba váratlanul, ám sebesen berobbanó japán Kobajasi Kamui szerződtetését – épp a minap igazolta le a McLaren eddigi tesztpilótáját, a harmincnyolc éves spanyol Pedro de la Rosát.

Az a bizonyos egy hely pedig a Toro Rossoé, ahol bár a tavalyi évadban újonc, svájci Sebastien Buemi helye biztos, csapattársának kiléte egyelőre kérdéses.

Renult, Toro Rosso, debütáns istállók – ezek a lehetőségek állnak tehát a mindezidáig sehova sem szerződtetett Nick Heidfeld, Kazuki Nakadzsima, Nelisnho Piquet és társaik előtt – ám anyagi okokból még több újonc debütálása sem lenne meglepetés. Egy biztos, érdekes évadnak nézünk elébe.

Dicsuk Dániel

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!