„A Dunaújvárosi Főiskola (DF) működését semmi nem veszélyezteti.” – mondta dr. Bognár László az intézmény rektora, a ma reggeli sajtóhírekre reagálva. A Magyar Nemzet szerint négy vidéki felsőoktatás intézmény, köztük a Dunaújvárosi Főiskola, olyan súlyos terheket vállalt magára a PPP beruházásokkal, hogy azok veszélyeztetik az intézmények működését. Egy felsőoktatási intézmény működését nem a vagyon mértéke, hanem a hallgatói jelentkezések száma és a kutatás-fejlesztési tevékenységek piacképessége határozza meg, ezen a két területen pedig kifejezetten jó eredményekkel rendelkezik a Főiskola.
„A Dunaújvárosi Főiskola működése stabil, semmilyen veszélynek nincs kitéve. A régióban a legjobban képzett hallgatókat kívánjuk kibocsátani, ennek pedig elengedhetetlen feltétele infrastruktúra fejlesztése.” – mondta dr. Bognár László, a DF rektora. Az intézmény vezetője szerint a Dunaújvárosi Főiskola feladata és célja, hogy a kor követelményeinek megfelelő, a munkaerőpiacra jó esélyes érkező hallgatókat képezzenek, s minden fejlesztésük során, legyen az infrastrukturális, vagy szakmai a hallgatók támogatása és sikerességük biztosítása a legfontosabb.
„Való igaz, hogy a felsőoktatásban nagy problémát okoz az elavult épületek és berendezések használata. Omladozó vakolatok és korszerűtlen berendezések közt nehezen megy a munka és hallgatók sem jönnek szívesen. A vidéki főiskolák, pusztán a Budapesttől való távolság miatt is, nagy hátrányt szenvednek a fővárosi intézményekkel szemben. A vidéki intézmények esélyei a korszerű, fejlett infrastruktúrában és a képzés színvonalának fokozatos emelésében rejlenek. Egy nagyon jó példa, hogy nálunk épült az ország legkorszerűbb tévéstúdiója, amelynek hozománya ma nem pusztán annyi, hogy média szakos hallgatóink állásajánlatokkal diplomáznak, hanem a TV2-vel kötött hosszú távú együttműködésünk is ennek eredménye.” – mondta dr. Bognár László, a DF rektora.
Az intézmény első embere hozzátette, hogy a felsőoktatás jelenlegi finanszírozási környezete nem teszi könnyűvé a stabil és kiszámítható működést, de egy olyan intézménynek, mint a Dunaújvárosi Főiskola, a költséghatékonyságot nem a hallgatók képzési színvonalának a terhére kell megvalósítani. Egy felelősen gondolkodó vidéki főiskola a képzési kínálatát korszerűsíti, hogy az egyre vonzóbb legyen a hallgatóknak, és piacképes kutatás-fejlesztési tevékenységet folytat, erős vállalati és ipari kapcsolatokat épít. Ezek határozzák meg az intézmény működésének a biztonságát.