Szerdán lezárult a „Zöld Nyíl Nagy Villamos Projekt” újabb mérföldkövét jelentő „Miskolc városi villamosvasút fejlesztése” projekt-pályafelújítás, vonalhosszabbítás és kapcsolódó infrastruktúra tender ajánlattételi szakasza. Az ajánlattételi határidőig (november 25. 11 óra) három pályázat érkezett be az Avasi Konzorcium, a Miskolc-Majláth 2009 Konzorcium valamint a Miskolci Zöld Nyíl 2009 Konzorcium részéről. Egyik ajánlat sem lépte túl a pályázati feltételekben meghatározott keretösszeget. Elindult tehát az értékelési folyamat, melynek lezárásaként Miskolc város közgyűlése fog dönteni az eljárás eredményéről várhatóan 2010. januárban. Amennyiben az eljárás sikerrel zárul, 2010. első negyedévében megindulhatnak Miskolcon a pályaépítési munkálatok, sor kerülhet tehát az első kapavágásra.
A projekthez kapcsolódik a városi villamosvasúti üzem energiaellátás kiegészítő tervezési munkáinak elvégzésére kiírt pályázat, melynek a nyertese a Tebodin Hungary Kft. lett. A nyertes pályázó feladatai közé tartozik többek közt a meglévő hálózat műszaki felmérése és elemzése, a hálózat alapadatai alapján az energiaigény meghatározása, az áramellátó hálózat rendszertechnikai felépítése lehetőségeinek vizsgálata és költségelemezése, valamint energetikai vizsgálatok elvégzése. Az előírt feladatok egyik fontos része új áramátalakítók építése, illetve azok teljesítmény szükségletének vizsgálata. Erre azért van szükség, mert a beszerzésre kerülő új villamosok képesek fékezésből származó energiát villamos energia formájában a rendszerbe visszatáplálni, így energiát megtakarítani. Optimális esetben a visszatáplált energia az adott tápszakaszon belül lévő másik jármű által felvehető.