A franchise-rendszerekben működő vállalkozások hosszú távú fennmaradásának esélye sokszorosa az azonos piacon működő társaikénál. A válság, a hálózati hasznok kihasználása esetén, az előnyt még inkább fokozhatja.
„A jelenlegi gazdasági helyzetben a franchise vállalkozók jelentős erőfölényhez képesek jutni az önálló vállalkozásokhoz képest. Az új piacok elérésének lehetősége és a beszállítói piacokon történő együttes fellépés hatása növeli a túlélés, illetve a biztosabb indulás esélyét. – állítja Kunos Andrea a MediaSales-franchise divízióvezetője.
A franchise vállalkozások valóban képesek lehetnek magasabb kereslettel számolni, mint a hálózaton kívül működő társaik. A hálózat tagjai között együttműködés alakul ki, mely során képesek lehetnek, az egyébként területi és méretbeli korlátaik miatt meg nem közelíthető piacokat elérni. Az említett hálózati előny elsősorban az értékesítéssel foglalkozó hálózatokban érvényesülhet, ahol a franchise rendszergazda és átvevői nem ritkán közös adatbázissal dolgoznak, így bővítve az egyes hálózat-tagok piacát. A hálózati együttműködésből származó üzletkötések, így a gyakran egyébként el nem érhető piacok a franchise partnerek bevételeinek 80%-át is jelenthetik.
A közös adatbázis alkalmazása az ingatlanközvetítő hálózatokban már régóta jellemző, de már egyéb értékesítési piacokon is megjelent. Így a médiaközvetítéssel foglalkozó MediaSales a portfóliójában szereplő médiamárkákat kívánja a most induló hálózatán keresztül értékesíteni. Ennek során a franchise vállalkozások nem csupán a saját szerződött médiatermékeiket közvetíthetik, hanem az ország másik területén lévő médiával is bővíthetik kínálati portfóliójukat és ezzel üzletkötéseik számát. A cég másik válság-kezelő stratégiája, hogy franchise jogát már működő, egyéb értékesítési szolgáltatást végző vállalkozó is átveheti, így az a szolgáltatásai diverzifikálásával még inkább csökkenteni képes kockázatát – derül ki a média-tanácsadó honlapjáról.
A válságkezelés másik eszköze a költségek minél alacsonyabb szinten tartása. Ez a méretkihasználtságból adódóan a franchise-ok beszállítói piacán jelentkezhet hatékonyan. Az együttműködésből adódóan, bár a hálózat-tagok jogilag és pénzügyileg önállóan működnek, mégis élvezhetik a nagybani szállítás előnyeit.