A IV. Coop Rallyn idén is a magyar termékek voltak a figyelem középpontjában
Évente ősszel, immár hagyományosan, megrendezésre kerül a teljesen magyar tulajdonban lévő Coop Üzletlánc országos autós versenye a minőségi magyar termékekért. Rendszerint az ország egy-egy nagyobb tájegységének útjain folyik a verseny.
Az idén Szegedről, a Pick Szeged Zrt. telephelyéről induló versenyzők két tájegységet is érintettek. Az Alföldön és az Északi-középhegységben tíz állomáshelyet felkeresve, a térség kiemelt élelmiszergyártóit, beszállítóit és kereskedelmi központjait látogatták meg, ahol a házigazdák mutatták be tevékenységüket, terméküket.
A mostani versenyt a Gyermely Élelmiszeripari Zrt. csapata nyerte, második helyezettje a Sara Lee Hungary Zrt. lett, melyet a Coop Star Kereskedelmi Zrt. és aTisza-Coop Zrt. közös csapata követte a rangsorban.
A 600 kilométeres túrával a szervező Coop Üzletlánc a minőségi magyar élelmiszerekre kívánta felhívni a figyelmet. Naponta 1,5 millió ember keresi fel az 5000 Coop bolt valamelyikét, melyek választékában 80 % feletti arányt képviselnek a magyar termékek. A kezdeményezésükhöz 80 csapat csatlakozott, olyan napi fogyasztási cikkeket gyártó cégek képviseletében, amelyek együtt a kiskereskedelmi piac 15, míg az élelmiszeripar 20-25 százalékát fedik le, és 70 ezer embert foglalkoztatnak, közel 1000 milliárd forintos árbevételt elérve.
A rendezvény fővédnöke idén is a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési miniszter, Gráf József volt. A Minisztérium képviseletében Sirman Ferenc és Süth Miklós szakállamtitkár, még versenyzőként is részt vettek a Rallyn. A végig balesetmentesen zajló verseny egyes állomáshelyein pedig parlamenti képviselők és a közélet helyi képviselői, polgármesterek, megyei közgyűlések vezetői találkoztak a résztvevőkkel.
Az idei verseny nyitó napjának érdekessége volt, hogy a Co-op Hungary Zrt. vezetői elismerő oklevelet adtak át Csányi Sándornak – akinek a Rally Starthelyét adó, 140 éves Pick Szeged Zrt. is érdekeltségi körébe tartozik – a magyar élelmiszer feldolgozás területén az elmúlt években tanúsított következetes befektetői magatartásáért.
„A jó minőségű magyar termékek forgalmazása nem csak a nemzettudat erősítésének része, de gazdasági érdekünk is, hiszen a hazai foglalkoztatás bővülésével, az adóbevétel emelkedésével a vásárlóerő is nő” – mondta el a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, Csepeli Lajos. A versenyképes magyar élelmiszerek piacra jutásának fontosságát emelte ki Murányi László, a Zrt. vezérigazgatója, aki elmondta: a csoport forgalmának 21,6 százalékát kitevő, mintegy 800 saját márkás termék mindegyike hazai forrásból származik.
Sirman Ferenc, az agrártárca szakállamtitkár hangsúlyozta: meg kell ismertetni a jó minőségű és a szigorú ellenőrzéseknek köszönhetően biztonságos magyar élelmiszereket a vásárlókkal, és segíteni kell a hazai termelők piacra jutását.
Ennek jegyében a rally idején az ország 3500 településén működő Coop minden üzletében a versenyen részt vevő magyar cégek termékeit kínálták akcióban, a verseny útvonalának működő Coop-boltokban pedig színes programokkal várták a vásárlókat.
A IV. Coop Rallyn idén is a magyar termékek voltak a figyelem középpontjában, egyrészt mert a vásárlók nagy része,- természetesen az akcióknak és a különféle helyszíni rendezvényeknek köszönhetően is – fokozottan kereste a magyar árukat. Másrészt a verseny rendezői, résztvevői az egyes állomáshelyeken, illetve a rally napi távjainak megtételét követő üzleti és baráti beszélgetéseiken is tapasztalatokat cserélhettek a magyar áruk, termékek jobb piacképességének megteremtéséről, feladatairól.