A magyarok az utóbbi fél évben kevesebbet vásároltak a megszokott napi fogyasztási cikkekből, míg az Egyesült Államokban és Európában a fogyasztók inkább úgy spóroltak, hogy az olcsóbb termékeket keresték – mondta Juhász László, a Boston Consulting Group (BCG) tanácsadó cég ügyvezető igazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón. A BCG és a GfK Hungária piackutató legfrissebb felmérése szerint a magyar fogyasztók inkább a nem szükséges vagy kevésbé szükséges vásárlások visszafogásával reagálnak a válságra, és a megszokott termékeket – ha ritkábban is, de – megveszik.
Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója elmondta: a GfK háztartáspanel felmérésének eredményei szerint a forgalom volumenében csökkenés figyelhető meg a napi fogyasztási cikkek piacán: az első negyedévben 6,5, a másodikban 3,2 százalékkal kevesebb élelmiszert és háztartási vegyi árut vásároltak a magyar háztartások.
Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!