Neelie Kroes versenypolitikai biztos a következőképpen fogalmazott a támogatás kapcsán: „Örömmel hagyom jóvá a beruházási projekthez nyújtani kívánt támogatást, amely Magyarország egy hátrányos helyzetű régiójának regionális fejlesztéséhez járul majd hozzá. A Bizottság megelégedésére szolgál, hogy a Daimler piaci részesedése és a projekt által létrehozott termelési kapacitás nem túlzott mértékű, és a verseny nem fog aránytalan mértékben torzulni.”
A Mercedes-Benz Hungary beruházási projektjének célja két új személygépkocsi-modell gyártásához szükséges gépek és berendezések felszerelése. A projekt 146,2 milliárd HUF-nyi (548,4 millió EUR) támogatható beruházást, valamint 29,7 milliárd HUF (111,5 millió EUR) összegű, pénzbeli támogatás és társasági adókedvezmény formájában nyújtott támogatást foglal magában. Ezenfelül a Mercedes-Benz Hungary mintegy 214 millió HUF (0,8 millió EUR) összegű, az állami vasúthálózatra való rácsatlakozást célzó pénzügyi támogatásban részesül. A Mercedes-Benz Hungary saját tőkéjéből és bankkölcsönökből finanszírozza a projektet.
A projekt a dél-alföldi régióban kerül megvalósításra, amely az EK-Szerződés 87. cikke (3) bekezdésének a) pontja értelmében támogatásra jogosult hátrányos helyzetű régió, abnormálisan alacsony életszínvonallal és magas munkanélküliségi rátával.
A támogatást létező regionális beruházási támogatási program keretében nyújtják, a támogatás nagy összegére tekintettel azonban be kellett jelenteni a Bizottságnak, hogy az elvégezhesse az egyedi értékelést és jóváhagyást.
A nagyberuházási projektekhez nyújtott regionális támogatások kapcsán végzett bizottsági értékelés célja meggyőződni arról, hogy a kedvezményezett piaci részesedése és a beruházás által létrehozott termelőkapacitás nem haladja meg a regionális támogatásokról szóló iránymutatásban rögzített küszöbértéket. Ha nem lépik túl a küszöbértékeket, úgy tekinthető, hogy a támogatás regionális fejlesztéshez való pozitív hozzájárulása meghaladja a versenyre gyakorolt hatást.
A Bizottság megállapította, hogy a Daimler piaci részesedése a személyautók piacának minden érintett szegmensében (kis családi autók, kompakt többcélú járművek, illetve a személyautók teljes piaca) jelentősen alatta marad a 25 %-os küszöbnek – a tervezett beruházás előtt és azt követően egyaránt. A Bizottság azt is ellenőrizte, hogy a projekt által generált kapacitásnövekedés az érintett termék nyilvánvaló fogyasztási adatok alapján számított piacának kevesebb mint 5%-át teszi ki az Európai Gazdasági Térségben (EGT).