Csütörtökig módosíthatnak a felsőoktatási intézményekbe pályázók a jelentkezési sorrendjükön, eddig pótolhatják még hiányzó dokumentumaikat is – közölte az Országos Felsőoktatási Információs Központ. A ponthatárokat július 23-án határozzák meg.
Az OFIK felhívta a jelentkezők figyelmét arra, hogy a felvételi pontszámítás során csak a megfelelő igazolás másolatának beérkezése után kaphatják meg az adott jogcímen igényelt felvételi pontot.A diákoknak – szintén a legkésőbb csütörtökig – lehetőségük van a jelentkezéskor megadott intézmények, szakok sorrendjének módosítására is. Ez csak egyszer tehető meg, és akkor is csak a már megjelölt jelentkezési helyeket lehet variálni, újat felvenni már nem lehet.
A még hiányzó dokumentumokat be lehet küldeni elektronikusan (e-felvételivel), postai úton (Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190), és személyesen is le lehet adni az központ ügyfélszolgálatán (Kempelen Farkas Hallgatói Információs Központ; Budapest VIII. Reviczky utca 6.).
Az OFIK azt kérte: eredeti dokumentumokat senki ne küldjön be, függetlenül attól, hogy hány helyre jelentkezett, minden dokumentumból elég egy olvasható A4-es fénymásolat, amelyen szerepel a jelentkező neve és a felvételi azonosító száma is. A másolatokat nem kell hitelesíttetni, s a többoldalas dokumentumokból csak azoknak az oldalaknak a másolatára van szükség, amelyek érdemi információt tartalmaznak (például a bizonyítvány borítólapját, üres oldalait nem kell csatolni).
Eredményeiket a www.felvi.hu oldalon – regisztráció után -, Az én felvim szolgáltatás keretében ellenőrizhetik a jelentkezők.
A ponthatárok július 23-i megállapítását követően az Oktatási Hivatal valamennyi jelentkezőnek úgynevezett besorolási döntést küld arról, hogy az egyes jelentkezési helyeken hány pontot ért el, mennyi ott a ponthatár, besorolást nyert-e valamelyik jelentkezésére, és ha igen, melyikre. Egyazon felvételi eljárásban a jelentkező – függetlenül attól, hogy hány jelentkezési helyet jelölt meg – csak egy helyre sorolható be.
/MTI/