Lépéselőny ma magyar bank ügyfelének lenni
A Takarékszövetkezeteket a világ pénzügyi időjárásától független, saját betétállományuk teszi képessé arra, hogy hitelnyújtással legyenek partnereik hasznára.
Az integrált takarékszövetkezetek száma 127. A takarékszövetkezetek jelenleg az egyedüli 100 %-os magyar tulajdonban lévő hitelintézetek, bankok.
– A fent idézett mondatok a Takarékok honlapján találhatóak. Ennek tudható be, hogy Önök nem igazán érzik a hazai pénzügyi válságot? Vagy ha igen, akkor úgy, hogy sokkal többen fordulnak Önökhöz.
– Az, hogy mi nem érezzük a válságot, természetesen nem igaz, hiszen mi is ebben a gazdasági környezetben gazdálkoduk, – mondja beszélgetésünkkor Dr. Pálmainé Ákos Mária a Zemplén Takarékszövetkezet elnök-igazgatója. – Kétségtelen, hogy romlik a pénzügyi fegyelem, késedelmes fizetésekből is több van. Ügyfélköreinkben tapasztaljuk, hogy megnőtt a forint alapú hitel iránti érdeklődés a deviza hitellekkel szemben. Az biztos, hogy mi a tagjaink és betéteseink pénzével gazdálkodunk, ezért ez közvetlenebb felelősség.
– No nem. Nagyon is meg kell dolgoznunk azért, hogy minket válasszanak. Kedvező jutalékrendszert dolgoztunk ki. Új termékeink vannak, amelyeket alapos elemzés és tervezés után a vállalkozások profiljához szabtunk. Olyan informatikai fejlesztések kerültek végrehajtásra, amelyek felveszik a versenyt a kereskedelmi bankokkal: POS terminálok, ATM-ek, bankkártyák, internet és home banking, és még sorolhatnám.
– A Zemplén Takarékszövetkezet a működési területének növekedésével (egyesülések) -a gazdálkodást befolyásoló törvényi változásokat is figyelembe véve- tőkéjét és eredményét folyamatosan növelni tudta. Ennek kapcsán lehetőség volt az informatika és a hálózatfejlesztésre, továbbá az OTIVA részére történő részjegy tőke visszafizetésére.
A takarékszövetkezeti integráció nem olcsó dolog, de Én magam is azt vallom, hogy” azt kell keresni ami összetart, és nem azt ami szétválaszt”. Így sokkal erősebb a szakmai tevékenység, hatékonyabb az együttműködés, céltudatosabb a kommunikáció, és korszerübb az egész takarékszövetkezeti bankrendszer. Felerősödhetett a társadalmi felelősségvállalás, mely a mi esetünkben persze azt jelenti, hogy a helyi kezdeményezéseket támogatjuk.
– A lakosság és a mezőgazdasági kisvállalkozók mindig is a mi ügyfeleink voltak. Fontos számunkra az önkormányzati számlavezetés, de például a multik nem tartoznak ügyfeleink közé. Most az a célkitűzés, hogy a hazai kis- és középvállalkozásokat segítsük tőkével, mert azok ugyanúgy mint mi: itt voltak, itt vannak, és itt lesznek. Számukra nagyon jó eseti-, bér-, működési-, folyószámla-, jelzálog-, és forgóeszköz hitel konstrukciókat kínálunk, de a különböző projektfinanszírozásokban is tudunk kedvező termékeket nyújtani.
– Nincs ilyen szándékunk. A fiókjaink saját tulajdonunkban vannak Zemplénben és Budapesten is, amelyek karbantartása, folyamatos korszerűsítése nem kis feladat. A területi lefedettség elegendő, inkább az a cél, hogy az ügyfélkör bővüljön.
Hiszem amit R.L.Stevenson ír” Ne kapaszkodjunk a csillagok felé, de becsüljük meg a hétköznapi feladatainkat abban a biztos tudatban, hogy a mindennapi kötelesség és a mindennapi kenyér a legédesebb dolog az életünkben.”