2024. 03. 19. kedd

www.kisshajos.hu
www.royalmagazin.hu
„UTAZÁS” rovat!

Megérkeztek a gólyák téli pihenőjükből, a meleg Afrikából, tiszacsegei megszokott fészkükbe.
Ez már a nyár közeledtét jelenti számunkra is. Én is vágyakozom már a Tisza parti üdülőfaluba, nyári lakhelyemre a Muskátli utcába.

Szívem csücskében évtizedek óta lakozó Magas Tátra most is előbújt rejtek helyéről, s hívogató hangjának nem lehetett ellenállni. A kanyargó szőke Tisza előtt meg kellett látogatni a mindig más arcát mutató, izgalmas, látványokat ígérő hegycsúcsokat.

Stary Smokovec, GRAND HOTEL

Rozsnyó – Poprád útvonalon repített fel minket 1010 méter magasra hűséges SUZUKI-m. Kedves úti társam, Kathleen fejében pattant ki a régóta dédelgetett gondolat, hogy szeretne eljutni a magas hegycsúcsokhoz, a Kárpát hegység azon szeletéhez, amely legközelebb áll a magyar szívekhez. Sokszor utaztunk már együtt a világ különböző tájaira, de ez a néhány száz kilométeres út a saját kocsival, mégis csak több élményt ígért már előzetesen is. Napfényes időben, tavaszias melegben róttuk a kilométereket, s szívtuk magunkba a tiszta, egészséges, tátrai levegőt.

VISOKY TATRY

Megérkeztünk

Csúcsok elött

Leparkoltunk

Pihenő a hotelben

Kitekintés a magyar hon felé teraszunkról

Ízletes vacsora

Remek munkát végez a shéf, akinek nemzetközi tapasztalata van, s már több kitüntetés birtokosa. A pincérek udvariasak, figyelmesek, egy részük magyarul is beszél, de többen beszélik az angol, illetve német nyelvet. Szükség is van rá, hiszen többen érkeznek Cseh-, Lengyel-, Német országból.

Francia és amerikai vendégek is megfordulnak a hotelben, sajnos a magyarok egyre kevesebben! Volt időszak, amikor a magyarok nagy előszeretettel jártak ÓTÁTRA- FÜREDRE.

A tiszta, hegyi levegő miatt sok, tbc-s beteg megengedhette magának, hogy itt kapja vissza egészségét. Ma már inkább csak a sízni szerető sportolók járnak ide téli időszak- ban Magyarországról, de ők is egyre többen választják Ausztriát. A négy csillagos szálloda minden kényelmet megad vendégeinek. A wellness részleg is kifogástalan. A Sinatra bárban kellemes élő zene fogadja a fiatalságot, akik között, szemmel láthatóan mi voltunk – az évszámainkat illetően – a legkoro- sabbak.

A remekül játszó szaxafonost a zongora kísérettel, órákig elhallgattam volna. Jellemző a közönségre a fiatalság, gyermekes családok, akik látszólag jó körülmények között élnek, amit a parkolókban látott nagyon elegáns, drága kocsik is bizonyítanak. Nem mondható el ugyanez viszont a megjelenésükre, öltözködésükre. Irigylésre méltó viszont a természet szeretetük, a sportos életvitel. Sokan járják a hegyen kijelölt útvonalakat praktikus felszerelésekkel, a kis hátizsákjukkal, de még mindig több fiatalt láttunk sí felszerelés- sekkel, annak ellenére, hogy már csak a veszélyesebbnek tűnő, magasabb csúcsokon lehet síelésre alkalmas hó.

Természetesen nem hagyhattuk ki a Csorba tó – Strbske Pleso – meg- látogatását sem! Ezért tovább emelkedtünk 1346 méterre a tengerszint felett. Itt is megcsodálhattuk a napfényben csillogó hegycsúcsot, alattunk a 20 méter mély víz!

Panoráma hotel Csorba Tó/ Csorba Tónál

Fájó szívvel búcsúztunk a csodálatos havas csúcsoktól, de minket mindig haza vár a mi szeretett hazánk, féltve őrzött otthonunk.

A kanyargós szerpentineken lefelé gurulva azért még úgy döntöttünk, hogy bekukkantunk egy régi szép magyar kastélyba. Betléren át vezetett az utunk, ezért az Andrássy kastélyt nem hagy- hattuk ki.

Kristály tiszta patak mellett vezet az út a kastélyig. A patak mindkét partján út vezet a 70 hektárnyi szépen karban tartott parkig. A gyorsan csordogáló patak által vert hullámok hangja mellett csak a madarak csiripelését hallottuk. Semmi közlekedés, semmi forgalom, semmi zaj. Így módunk volt gyönyörködni a színes, illatos ibolyák kavalkádjá- ban. Meg is tettük. Sajnos, a múzeumot zárva találtuk, azért leparkoltunk.

Andrássy Kastély

Vaslépcső a teraszhoz

Ez már nem fog többet lőni

Szomorú emlékeim fűződnek e kastélyhoz! Néhány évtizeddel ezelőtt – amikor be lehetett jutni – elkeserítő volt a látvány! Elhanyagolt állapot, pókháló fedett mindent! Nem gondozták! Ugyan ilyen szomorú emlékeim fűződnek ROZSNYÓ – hoz is. Ezért most meg sem álltunk az öt kilométerre fekvő városban. Inkább elrobogtunk Kazincbarcikáig, ahol elegáns étteremben finom vacsorát készítettek számunkra.

Most már következhet: TISZACSEGE!

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Lehűléssel indul a hét
Lehűléssel és élénk széllel indul a jövő hét, visszatérnek az éjszakai fagyok és a csúcshőmérséklet is csak 10 Celsius-fok körül várható a többórás na…