A miskolci közlekedési cég óriási veszteséggel működik, miközben a vadonatúj villamosok közlekedését éjszakára leállítják.
Mintegy 2 milliárd 750 millió forint hiányzott a Miskolci Közlekedési Zrt. tavalyi költségvetéséből: a társaság annak ellenére zárta az évet közel 500 milliós veszteséggel, hogy az önkormányzattól összesen 1 milliárd 750 millió, az államtól pedig 500 millió forintos támogatás, ellentételezést kapott. Ráadásul az MVK Zrt. szolgáltatásai komoly kívánni valót hagynak maguk után, a villamospályán például szinte folyamatos éjszakánként a vágányzár – mindenféle indoklás nélkül. Ha egy cég így gazdálkodik, s ilyen szolgáltatást nyújt, a vezetés felelőssége minimum felvethető, de azoké is, akik a tulajdonosi jogokkal felruházottan mindezt hagyják.
Erről dr. Simon Gábor, az MSZP önkormányzati frakcióvezetője beszélt szerdán Miskolcon.
Mint mondta, az önkormányzat április 7-i közgyűlésén szóban, majd miután érdemi választ nem kapott, április 24-én írásban is kérdezett az MVK dolgairól. Válasz erre sem érkezett, pedig a törvény szabta 30 napos válaszadási határidőt azután kell számítani, miután először feltette a kérdéseit. Ez a határidő május 7-én lejárt.
Simon hangoztatta: az MVK Zrt. működése tulajdonképpen valamennyi miskolcit érint, így jelentős közügyről van szó, ugyanakkor az is megállapítható, hogy a társaság jelentős közpénzből, a miskolciak befizetett adóforintjaiból biztosítja működését.
A szocialista frakcióvezető korábban írásban a következőket kérdezte MVK-ügyben dr. Alakszai Zoltántól, Miskolc jegyzőjétől:
– A társaság és a dolgozókat képviselő érdekképviseletek között korábban sztrájkmegállapodás jött létre. A társaság a sztrájkmegállapodásban rögzítettek egy részét állítólag nem teljesítette, például a korábbi prémiumok kifizetése teljes egészében elmaradt. Simon kérte, a jegyző írásban erősítse meg, hogy a társaság valamennyi sztrájkmegállapodásban foglalt kötelezettségét teljesítette-e.
– Információk szerint a 2017 évi bérfejlesztés nem a sajtóban közölt módon történt meg, számos dolgozó bérfejlesztése nem érte el a 10%-os mértéket. A frakcióvezető részletes tájékoztatást kért a bérfejlesztés megvalósulásáról, annak százalékos mértékéről, és hogy az egyes kategóriák a dolgozók hány százalékát érintették.
– Egyes hírek szerint több elismert szakember is elhagyta a társaságot az elmúlt időszakban. Simon tájékoztatását kért arról, hogy 2016. január 1-jétől hányan mentek el a cégtől máshová dolgozni, és milyen szakemberekről van szó.
– A társaság eszközeinek karbantartási feladatait és személyi állományát az elmúlt időszakban jelentősen csökkentették. Ez a közgyűlésen is kiderült, amikor bebizonyosodott, hogy a karbantartás már csak külső erőforrás igénybevételével biztosítható. „Kérem tájékoztatását, hogy mekkora leépítés következett be” – írta a jegyzőnek dr. Simon Gábor.
– Az új Skoda villamosok karbantartásáról a közgyűlés felháborító módon sürgősségi indítvánnyal döntött, amelyben sok milliárd forint kifizetését szavazták meg egyes képviselők. A közgyűlésen a városvezetés azt állította, hogy az előterjesztést vizsgálatok, számítások előzték meg, amelyek igazolják a külső társaság igénybevételét. Simon kérte, hogy a jegyző küldje neki azokat a dokumentumokat, amelyek a közgyűlés döntését és annak valóságtartalmát alátámasztják.
– A miskolciak folyamatosan azzal szembesülnek, hogy állandó hírek jelennek meg vágányzárakról, látják a villamospótló buszokat és a folyamatos sebességkorlátozásokat. „Kérem tájékoztatását, hogy ezek a problémák egy új rendszernél miért fordulnak elő” – írta Simon.
– A miskolciak azzal is szembesülnek, hogy a megállóknál a sínek mentén gyakran láthatnak hibákat, töredezett burkolatokat. Ilyen területnek minősül a főutca sínek melletti része is. A frakcióvezető tájékoztatást kért arról, hogy a viszonylag új építésű burkolaton miért keletkeznek ezek a hibák, és személy szerint ki foglalkozik ezek elhárításával.
– „Örömhír a városlakók számára, hogy a társaságnak sikerült új CNG buszokat bérelni, illetve lízingelni. Kérem tájékoztatását, hogy havonta és évente ezen buszok bérlése/lízingelése hány forintba került a városnak. Várom tájékoztatását a vonatkozásban is, hogy ezen buszflotta működtetése hány forinttal olcsóbb a korábbi időszakhoz képest. Kérem továbbá – tekintettel arra, hogy ezen megkötött szerződés közérdekű szerződésnek minősül – hogy annak egy másolati példányát részemre megküldeni szíveskedjen” – zárult a dr. Simon Gábor által feltett kérdéssor.
Hangsúlyozta, hogy az általa felvetett problémák is rámutatnak arra, a társaság működésével kapcsolatban több kérdést és panaszt is megfogalmaznak a miskolciak. „Ezek összességében mind abba az irányba mutatnak, hogy a társaság működésénél valami nagyon nincs rendben” – írta a jegyzőnek küldött levelében a szocialista frakcióvezető.
Forrás:eszon.hu