Az utóbbi években a kormány zsákszámra öntötte az EU-s pénzeket a magyar vasúthálózat fejlesztésébe. Ezt azonban csak a közbeszerzési értesítőkből tudjuk, a vasúton nem látszik. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében egy 71 km-es távot 3,6 óra alatt lehet megtenni vonattal, csak a megyén belül. Ennyi idő alatt egy modern vonat országokat szel át, egy repülővel pedig más kontinensekre is el lehet jutni.
A Nyíregyháza és Mátészalka közötti utat ma 108 perc alatt lehet megtenni vonattal. A sajtóban megjelent egy menetrend, ami szerint ez a menetidő 1943-ban, azaz 74 évvel ezelőtt még csak 99 perc volt. Milliárdos fejlesztések után tehát Magyarországon lassabb a vonat, mint a második világháború alatt. Szégyen, hogy ez a kormány mer beszélni a vidék fontosságáról és arról, hogy „Magyarország erősödik”.
A Demokratikus Koalíció szerint jól példázza az Orbán-kormány és a Fidesz teljesítményét a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei vasúthálózat. A pénzeket kifizették, a megfelelő bankszámlák híztak is, csak a vonatközlekedés használhatatlan. A DK szerint megengedhetetlen, hogy ma már rosszabb a közlekedés, mint 100 évvel ezelőtt. Ez a nyíregyháziak és a megyében élők nyílt elárulása.
Varju László
Alelnök, DK
Hunyadi János
elnök, nyíregyházi DK