2021. 10. 19. kedd

Nándor
1 EUR 361 HUF
1 GBP 428 HUF

Győzelem az Eger Rallyn!

Interjú Velezdi Eszter navigátorral az Eger Rally után.
Kertész Krisztián – Velezdi Eszter
Opel Astra OPC – Just Car Transport Kft.
CREDOBUS Eger Rallye 2017 – 2017.11.03-05.


Szombat reggel fagyos volt az idő. Miként sikerült abszolválni az első gyorsokat és majd a többit?

– Hosszú szombattal nyitottuk az Eger Rallyet ahol 3×3 gyorsasági szakaszt kellett teljesítenünk, mely vége már az éjszakába nyúlt, de a fagyos reggel sem vetett vissza lelkesedésünkből. Átesett az autó pár fejlesztésen. Meg kellett ismerkednünk vele, és az új gumikkal is még az első gyorson. Krisztián nagyon higgadttan és precízen vette a feladatot, én egy picit jobban izgultam. Navigátorként ugyanis nagyon komplex kézben tartani dolgokat már ezen a szinten. Nagy csatákat vívtunk Fenyővel és Gurigával a 2WD első 3 helyéért, ami nagyon izgalmassá tette a napot.

Eger főterén a Dobó téren volt a rajt és a célceremónia. Mit szóltok a sok kilátogató nézőhöz, illetve a pályák szélén is vártak-e szurkolók?
– Többször látogattam már ki a Dobó térre egy-egy Eger rallye kapcsán. Nagyon magával ragadó ilyenkor, de ebben a felállásban még egyikőnk sem volt a rendezvényen. Kár lett volna enélkül zárni az évet. A kissé hideg idő ellenére is sok néző várt minket a Rajt-Cél ceremónián, mind a pálya szélén. Nagyon megható volt! Az utolsó gyorsokon tapsoltak minket és már szurkolói zászlónk is volt! Nehéz ilyenkor szavakat találni. Köszönjük!

Vasárnap már 8 fokkal “melegebb” volt az első gyors rajtjában. Milyen gumiválasztás volt az ideális? Sikerült-e jól gumiznotok?
– Vasárnap, 3×2 gyors várt ránk. Két különböző karakterű és hosszúságú szakasz. Nagy volt rajtunk a nyomás, hajszállal vezetve a kategóriát, nem hibázhattunk. Úgy gondolom a gumi választásunk ideális volt, a puha keverék magabiztos tapadást eredményeztek. Kaland mentesen, karc nélkül, és sikeresen zártuk a napot!

Mennyire vette ki az erőt belőletek a három nap? Navigátorként a reggeli hideg aszfalt, hideg gumi mennyire nehezíti meg az itiner diktálását?
– Kimerítő volt az első ORC versenyünk, de megérte és nagyon örülünk, hogy itt is kipróbálhattuk magunkat.
Az aszfalt és az abroncsok kapcsolatát a pilóta hamarabb érzi, a diktálás a tempót követi, az én dolgom nem igazán nehezíti a hideg. Az ideális meleg gumis rajtok logisztikája viszont már az én feladatom navigátorként, az etapitiner szerinti km/perc számolással, hogy az érkezésünk mindig pontos legyen. Az már odafigyelősebb meló.

Technikai gond mentes volt a versenyetek?
– Az autó tökéletesen működött, a csapat nagyon jól dolgozott. Az éjszakai gyorson megviccelt a navigátor lámpa, így elemlámpa segítségével kellett rajtolnunk, de sikerült orvosolnom a problémát etapon.

Legközelebb hol láthatunk milyen versenyen benneteket?
– Reményeink szerint, Decemberben a Szilveszter Rallye-n újra találkozunk!


Összességében miként értékeled az Eger rallyt?

– Összességében a verseny és a rendezés nagyon tetszett. Jók és változatosak voltak a pályák. Debütálásunk az Országos Rallye mezőnyében hozott egy ORC 2WD Kategória 1. helyet is, aminek borzasztóan örülünk. Tartalmas hetet zártunk, sok tapasztalattal gazdagodtunk, és jó látni, hogy ez még nem a jéghegy csúcsa. Nagyon köszönjük mindazoknak, akik ezt lehetővé tették számunkra!
Köszönet a partnereinknek!

Köszönjük az interjút!
Eszter – Krisztián
– Hajósi Miklós –

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Share on facebook
Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Ismét útjára indul a KSH országos középiskolai statisztikai csapatversenye A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a 2021/2022-es tanévben is megrend…

Hírek, kék hírek, zöld hírek, gazdaság, sport, életmód, medicina, ezo és még sok minden más…

Menü

Archívum