2021. 12. 7. kedd

Ambrus
1 EUR 364 HUF
1 GBP 428 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Sport
  • »
  • A Hungaroringen az utolsó kanyarba fordulni olyan, mint a színházban vastapsra a függöny elé lépni

A Hungaroringen az utolsó kanyarba fordulni olyan, mint a színházban vastapsra a függöny elé lépni

A WTCR túraautó világkupa idei szezonja a hétvégén a Hungaroringre ért, ám ezek a futamok Michelisz Norbi és a szurkolók számára is rendkívüliek lesznek. A vírushelyzet miatt ugyanis zártkapus versenyeket tartanak. Többek között erről az egyedi helyzetről, a németországi nagydíj előtt kirobbant BoP-botrányról és persze a hazai futamok esélyeiről is kérdezte – rendhagyó helyszínen – Wéber Gábor, Forma 1-es szakkommentátor és autóversenyző az OMV által támogatott pilótát.

Rendkívüli körülmények jellemzik a világ szinte minden sporteseményét, ami alól a WTCR túraautó világkupa sorozata sem jelent kivételt. A vírushelyzet következménye, hogy a magyar nagydíjat most, az október 17-18-i hétvégén rendezik meg a Hungaroringen. Ez önmagában is szokatlan, hiszen Michelisz Norbi utoljára több mint egy évtizeddel ezelőtt versenyzett az év ezen szakaszában a hazai pályán – mondta el az OMV által támogatott pilóta Wéber Gábornak, egykori versenyzőtársának és Forma 1-es szakkommentátornak az utazás közben készült beszélgetésen. A 2008-as futam igen emlékezetes volt mindkettőjük számára – jegyezte meg –, hiszen az még egy magyar bajnoki esemény volt, ami akkor a bajnoki címről döntött.

A beszélgetés során szóba kerül az idei év eddigi legnagyobb WTCR-botránya. A németországi futamtól Michelisz csapata váratlanul visszalépett az őket nagyon előnytelenül sújtó BoP, azaz a bajnokság teljesítmény-kiegyenlítő rendszerének beállításai miatt. Ennek hatására ugyanis nem sok esélyük lett volna a jó szereplésre. Norbi ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy mindig szeretett a „Zöld pokolban” versenyezni, de azokkal a lehetőségekkel, amiket számukra meghatároztak, valóban esélytelenül álltak volna a rajtrácsra. A kieső versenyek ellenére úgy gondolja, hogy a címvédésre még mindig van lehetősége. Ennek okaként azt fejtegette, hogy az első két versenyhétvégén még csak két futamot rendeztek, azóta viszont hármat és ennek köszönhetően még mindig fel lehet zárkózni – akkor is, ha most több mint 70 pont a hátránya.

Miután csapata visszatért a bajnokság mezőnyébe, a Slovakia Ringen már sokkal jobb helyzetben voltak – javítottak a BoP-korlátozásokon. A főfutamon azonban jött egy nem várt esemény: vezető pozícióból csúszott vissza szinte a mezőny végére, miután Jean Karl Vernay meglökte autóját nem sokkal a rajt után. Ekkor lényegében a teljes mezőny előtt keresztbe fordult. Már várta a csattanást, hogy valaki belerohan, ám a szerencse ekkor mellette volt. A 17.-18. helyről kellett felzárkóznia. Norbi beszámolt arról is, hogy a francia pilótával azóta megbeszélték az esetet. A bocsánatkérés megvolt versenyzőtársa részéről, ám azt azért megjegyezte Gábornak, hogy „nem ez volt pályafutása legkonstruktívabb megbeszélése”.

A nézők hiánya miatt Norbi szerint a hungaroringi futamok biztos nagyon szokatlanok lesznek. Emiatt ugyan kevesebb nyomást érez magán, ám hozzátette, a nézők minden évben tizedekkel segítik körönként. Megjegyezte, hogy a magyar nagydíjak közül a 2012 évire emlékezik a legszívesebben, amikor először tudott nyerni saját közönsége előtt. Ám a 2011-es első hazai túraautó világbajnoki futam is örökre emlékezetes marad számára, mert azt szinte katartikus élménnyé tették a rajongók. Pontosan ezek miatt az élmények miatt hiányoznak majd neki nagyon a nézők.

Már csak azért is, mert az utolsó kanyarban mindenképp látja a rajongókat. Kanyarról-kanyarra teljesítve a pályát aztán erről az extatikus hangulatról megfeledkezik a pilóta, ám ismét az utolsó kanyarra érve ezzel újra szembesül. Ez pont olyan, mint amikor a színházban a függöny után, a vastapsban újra és újra kijönnek a színészek. Ő ezt futamonként akár 14 alkalommal is megteheti, ami hatalmas élmény.

Hungaroringen egyébként most is jó eredményekre számít. A Q3-ba bejuthatnak, s véleménye szerint az élmezőnyben tudnak küzdeni a helyezésekért. Erre szükség is van ahhoz, hogy el tudja kezdeni a felzárkózást a bajnokságot vezető pilótához képest, s a bajnoki címvédésről szőtt álmai életben maradjanak.

https://youtu.be/Bs7a88t7IZk

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Share on facebook
Facebook

Kapcsolódó cikkek

Kalandokkal tűzdelt 25. Jubileumi Mikulás Rally után beszélgetek Juhász Csabi raliversenyzővel. Megosztanád a portál olvasókkal, hogy miként is sik…
A 2021-es Gokart Országos Bajnokság, Rotax Max Senior kategóriában első helyezést ért el a 17 éves Juráncsik Balázs. Ezzel az éves eredményével kij…

További cikkek

Hirdetés

Friss hírek

Hirdetés

Hírek, kék hírek, zöld hírek, gazdaság, sport, életmód, medicina, ezo és még sok minden más…

Menü

Archívum