2021. 11. 27. szombat

Virgil
1 EUR 369 HUF
1 GBP 436 HUF

Miskolc bemutatta 2030-ig szóló turizmusfejlesztési stratégiáját

Elkészült Miskolc turizmusfejlesztési stratégiája, amely a következő 10 évre iránymutatásként szolgál minden helyi ágazati fejlesztés és szereplő számára. A stratégia célja, hogy Miskolc négy legfontosabb turisztikai attrakciója azonosan magas színvonalon várja a látogatókat; hogy egy erős Miskolc márkanév alatt jelenjen meg Miskolctapolca, a Diósgyőri vár, Miskolc-Lillafüred, valamint a belváros és a történelmi Avas. A szerzők és a szakemberek azt remélik, hogy a városban eddig is jelentős erővel bíró idegenforgalom a minőségi élménykínálat, az egyedülálló attrakciók és a jól szervezett menedzsment segítségével tovább erősödik majd a jövőben.

Ahogyan a stratégia is megállapítja: Miskolc pozíciója erős a hazai turisztikai piacon, mivel látogatóinak 80 százaléka belföldről, a maradék 20 százalék pedig környékbeli, országokból érkezik.

Miskolctapolca és a Diósgyári vár több tízmilliárdos fejlesztési szakaszon van túl, országos szinten jelentős attrakciók várják a látogatókat hamarosan.

Miskolc célja a következő tíz évben kettős: egyrészt a belvárost és történelmi Avast és Lillafüredet is hasonló fejlettségi szintre kell hozni, másrészt össze kell kötni a város négy különböző élményígérettel rendelkező városrészét. Cél, hogy a város négy legfontosabb turisztikai desztinációja azonosan magas színvonalon várja a látogatókat; hogy egy erős Miskolc márkanév alatt jelenjen meg Miskolctapolca, a Diósgyőri vár, Lillafüred, valamint a belváros és a történelmi Avas, amelyeket a látogatók több napos kirándulás során fedezhetnek fel.

A város konkrét turisztikai fejlesztési projektjeit – a stratégia részeként – a Herman Ottó Turisztikai Fejlesztési Program foglalja össze. A szakmai anyag elkészítésén szakértői csapat dolgozott bevonva a város turisztikai szereplőinek és vállalkozásainak széles körét.

A sajtótájékoztató mellett a „Miskolc Megyei Jogú Város Foglalkoztatási Paktum Programja” (TOP-6.8.2-15-MI1-2016-0001) projekt szervezésében, study tour keretében a résztvevők megismerhették Miskolc látványosságait, közöttük a Barlangfürdőről híres Miskolctapolcát, a történelmi Avas több mint 800 pincét számláló pincesorát és a romantikus hangulatú Lillafüred attrakcióit. Az újságírók személyesen is betekintést nyerhettek a már folyamatban lévő turisztikai fejlesztési projektekbe, így például a Miskolctapolcán épülő, Közép-Európa egyik legizgalmasabb élményfürdőjének a kivitelezési munkálataiba és az Északerdő Zrt. kisvasút-fejlesztési projektjébe, melynek eredményeként a Lillafüredi kisvasút és környezete újul meg.

A koronavírus járvány okozta hatásokra reagálva a stratégia céljaival összhangban Miskolc a közelmúltban a Paktum irodával együttműködve online turisztikai kampányt is indított Miskolc pont jó! néven, amelynek célja a város sokszínűségének bemutatása a belföldi turisták részére.

Miskolc turizmusfejlesztési stratégiája hamarosan Miskolc Megyei Jogú Város Közgyűlése elé kerül, a képviselők javaslatai alapján nyeri el végső formáját.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Share on facebook
Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Hírek, kék hírek, zöld hírek, gazdaság, sport, életmód, medicina, ezo és még sok minden más…

Menü

Archívum