2024. 03. 28. csütörtök

Gedeon, Johanna
1 EUR 395 HUF
1 GBP 461 HUF

Munkakeresés: negyven százalék nehezen talál munkát

Az idei első negyedévben a tavalyi időszakhoz viszonyítva kevesebben kerestek munkát, legkevésbé a vidéki munkahelyek voltak kapósak. Elsősorban a friss diplomások a legkitartóbbak az álláskeresésben, de közülük sokan a diploma megszerzése után sem tudják, milyen munkát szeretnének valójában. A munkakeresők mintegy negyven százaléka szakképesítés és nyelvtudás hiányában csak nagyon nehezen talál munkát – derül ki a Work Force Személyzeti Tanácsadó Kft. első negyedéves közvetítői tapasztalatainak elemzéséből.
Ha Ön nem beszél idegen nyelvet, végzettsége rendezvényszervezéshez, médiához, nemzetközi kapcsolatokhoz vagy turizmushoz, idegenforgalomhoz kapcsolódik, esetleg egyáltalán nincsen szakképesítése, a munkakeresőknek abba a mintegy 40%-ába tartozik, amely a legkevesebb eséllyel talál munkát – ez derül ki az elemzéséből. Az első negyedévben többségében asszisztensi, adatrögzítői, ügyfélszolgálati pozíciók iránt volt érdeklődés, a szakképesítést nem igénylő pozíciók közül a legkeresettebb a telefonos ügyfélszolgálatos, valamint a call centeres munkakör volt. A felsőfokú végzettségűek közül gépész-, vegyész-, környezet-, villamosmérnököket és IT szakembereket kerestek a vállalatok.   
Akinek nincs, vagy kevéssé piacképes a szakképesítése, sikeresen válthat: a különféle gépkezelői, például targoncás képesítések kelendők a munkaerőpiacon.
„Aki most választ életpályát, annak érdemes szem előtt tartania, hogy jó idegennyelv-ismeret és piacképes szakképesítés nélkül nehéz elhelyezkedni. Az álláskeresőknek pedig nem szabad kétségbeesniük, ha nincs azonnal munka: a vállalatok is ugyanúgy keresik a megfelelő munkatársat, mint az álláskereső a munkahelyét. Kitartással, türelemmel és rugalmassággal előbb-utóbb álláshoz lehet jutni.” – hangsúlyozta Csákvári Róbert,  ügyvezető igazgató, aki szerint fontos, hogy bármilyen munkát végzünk is, elhivatottsággal tegyük.
Az elmúlt időszakban továbbra is magas volt a call centerek betöltendő pozícióinak száma. Az utóbbi évtizedben ugrásszerű növekedésnek indult call centerek az ITD Hungary adatai szerint mára mintegy 150.000 embernek adnak munkát. Ezekben a központokban jellemzően nagy ügyfélkörrel rendelkező cégek – például bankok, biztosítók – ügyfélkezelése zajlik: ügyintézéssel, kapcsolattartással és marketinggel is foglalkoznak. Ezeket a feladatokat igyekeznek a vállalatok olyan országokba telepíteni, ahol a legkedvezőbb feltételekkel működhetnek. Így könnyen előfordulhat, hogy egy angol vállalat angol ügyfelének Magyarországról segít egy operátor az ügyintézésben.  
„Hazánk még hosszú ideig ideális terep marad a call centerek számára, mert a bérszínvonal nem éri el a nyugatit, a szükséges munkakultúra pedig megvan. A nyelvtudás hiánya jelenti a legnagyobb problémát.” – fogalmazott Grócz Mária, a British Telecom Global Services Közép- és Kelet-Európáért felelős HR vezetője.
A call centerek jellemzően idegen nyelvet jól beszélő pályakezdők számára nyújtanak ideális terepet, azonban ma már az angol nyelv mellett egy másik idegen nyelv ismerete is elvárás.    

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Ékszerek pult alól
Az értékesítésre vonatkozó szabályokat az internetes áruházakban, a közösségi oldalak piacterein is be kell tartani. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV…

További cikkek