2024. 04. 24. szerda

György
1 EUR 394 HUF
1 GBP 457 HUF

Magyarok az olajipar legnagyobb tehetségei között

Lezárult a MOL-csoport egyetemistáknak szóló tehetségkutató versenye, a Freshhh. A döntőt Prágában rendezték meg.

A győztes a Dirty Drilling nevű cseh csapat lett, de a második és harmadik helyen is magyarok végeztek – nekik mind esélyük van arra, hogy a MOL-csoportnál folytassák karrierjüket.
Az idei Freshhh versenyen rekordszámú, 6900 egyetemista vett részt a világ 53 országából.
 Prága adott otthont a MOL-csoport által szervezett 10. Freshhh vetélkedő élő döntőjének. A döntőben összesen öt csapat vett részt Magyarországról, Csehországból, Szlovéniából és Pakisztánból. A Freshhh-hez hasonló programok fontos részét jelentik MOL-csoport tehetségkereső stratégiájának, hiszen a verseny segítségével a vállalat fiatal tehetségeket fedezhet fel.  A legjobb csapatok közel 8 millió forintot (25 ezer euró) nyernek, és esélyük nyílik arra, hogy csatlakozzanak a MOL-csoporthoz.
Magyarországot két csapat képviselte a megmérettetésen, a HUGO és az INSIGHT. A versenyzők a Budapesti Corvinus Egyetem, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem, valamint a Pécsi Tudományegyetem tanulói.
„A Freshhh program lehetőséget biztosít, hogy találkozzunk a világ legjobb és legtehetségesebb diákjaival, akik később talán új kollégáinkká válnak folyamatosan bővülő csapatunkban. Különösen most, amikor ekkora hiány van a szakképzett munkavállalókból az olaj- és gáziparban, a fiatal tehetségek felfedezése versenyelőnyt jelent számunkra más cégekkel szemben” – nyilatkozta Zdravka Demeter Bubalo, a MOL-csoport HR igazgatója.
A Freshhh egy nemzetközi online diákverseny, amelyben a legtehetségesebb tanulóknak lehetőségük nyílik arra, hogy megmutathassák képességeiket. A 2016-os Freshhh első fordulójában a versenyzők egy online játékban mérték össze tudásukat – egy virtuális olajcéget irányítottak, amely során technikai és stratégiai döntéseket is hozniuk kellett. Kutatási és fejlesztési feladataik voltak: olaj és gázlelőhelyeket kutattak, és finomítót is fejlesztettek, hogy bővítsék a termékkínálatot és megalkossák a legjobban profitáló termékportfoliót. A diákoknak a játék során szükségük volt információelemzési, döntéshozói és speciális olajipari készségekre is.
A legjobb 40 csapat az elődöntőben folytatta, ahol elsősorban kereskedelmi feladatokat kellett megoldaniuk. Az első 5 csapat jutott a Freshhh élő döntőjébe.  

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek