Miért hiszünk a félrevezető egészségügyi tartalmaknak?
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

RoyalMagazin.hu

2018. október 17. szerda

Hedvig ünnepli névnapját.
Holnap Lukács napja lesz.
Főoldal Közélet Köztünk szólva Miért hiszünk a félrevezető egészségügyi tartalmaknak?
Miért hiszünk a félrevezető egészségügyi tartalmaknak? PDF Nyomtat Email
2018 szeptember 19., szerda 06:37

A hiteles tartalom állt a Central Médiacsoport konferenciájának központjában

Miért hisszük el könnyen, amit az ismerősünk megoszt a közösségi médiában? Hogyan tud a szakma iránymutatást adni az ellenőrizetlenül terjedő tévhitek világában? Ezek a kérdések álltak a Central Médiacsoport IV. Gyógyszer-kommunikációs konferenciájának fókuszában.


A patikai, gyógyszergyártói és kutatói szegmenst képviselő szakemberek egészségügyi, marketing és kommunikációs szempontok alapján vizsgálták az online kommunikáció térhódításával járó felelősség jelenségét és keresték a tartalomfogyasztó páciensek és az orvostársadalom közti bizalmi kapcsolat újrateremtésének lehetőségét.



A rendezvény első előadója, Dr. Horváth Tamás, a Bajcsy-Zsilinszky Kórház Fül-Orr-Gégészeti Osztály főorvosa a Hiteles Egészség-Kommunikációért Egyesület orvosi rendelőkben végzett kutatására hivatkozva megosztotta, hogy a páciensek 98,6% -a keresett már egészséggel kapcsolatos információt az interneten, 19,2 %-a pedig először a világhálóhoz fordul útmutatásért. Meglátása szerint az online tartalmak hitelességének növelése érdekében az érintett médiumoknak garantálniuk kellene szakemberek bevonását és elengedhetetlen, hogy maguk a gyógyszergyártók is publikáljanak. Prof. Dr. Aczél Petra, a Budapesti Corvinus Egyetem Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézet igazgatója szerint a felhasználók ma már nem fordítanak időt a hiteles információ keresésére. A szakmának a termék-központú kommunikáció helyett az emberi hitelességre kell törekednie. Fontos, hogy az üzenetnek arca legyen, hogy puszta információ helyett a kapcsolat megteremtésére, az interakcióra helyezzük a hangsúlyt.



Kiss Katalin és Abonyi Zsolt, az Inspira Healthcare Research kutatási szakértői piackutató szempontból vizsgálták az ún. „fake news” jelenségét. Reprezentatív kutatásuk tanulsága, hogy a válaszolók információs csatornákkal szembeni bizalma nagyon alacsony, és jelentősen csökkent az online tartalmak és orvosok, gyógyszerészek közti bizalmi szakadék is. Dr. Panker Ádám, az OGYÉI gyógyszerész és közigazgatási tanácsadó szakértője a gyógyszerügyi hatóság eszköztárát mutatta be, amelynek segítségével a hiteles kommunikáció megteremtéséért küzd. Hirdetői szempontból vizsgálta az egészségügyi szereplők médiavásárlási választásainak felelősségét és hatékonyságát Horváth Dóra, a Phytotec Hungária marketing specialistája. Előadásában rámutatott, hogy a kampánytervezés során a hirdető nem csak saját hirdetésének tartalmával, de a médiummal és a hirdetés környezetével is automatikusan felelősséget vállal azok hitelességéért.



A kisgyermekes szülők 25%-a követ valamilyen gyermeknevelés témájában hitelesnek tartott influencert – derül ki Vályi-Nagy Erika, a Kismama magazin főszerkesztőjének összefoglalójából, amelyben a lap olvasói körében végzett felméréséről tájékoztatta a közönséget. A Central Médiacsoport egyik főszerkesztője figyelmeztetett, a véleményvezérekkel szemben táplált félreértelmezett bizalom miatt rengeteg ún. veszélyes információ terjed a közösségi térben, a médiumoknak így nagy felelősségük van abban, hogy a személyesség megteremtése mellett ragaszkodjanak a hitelességhez is.



Dr. Krivácsy Péter, az 1. számú Bókay Gyermekklinika Sürgősségi Osztályának főorvosa a gyerekgyógyász szemszögéből számolt be a bizonytalanabb, magas elvárásoknak megfelelni kényszerülő szülők orvostársadalom iránt csökkenő bizalmának jelenségéről. Véleménye szerint a társadalom edukálásához és az orvos-beteg kapcsolat helyrehozásához szükség lenne médiajelenlétet vállaló, közérthetően kommunikáló healthcare influencerekre. A Central Médiacsoport egészség-portfóliójának esettanulmányain keresztül mutatott példákat a sikeres hirdetői és szponzori kampányokra Dévay Gabriella magazinértékesítési csoportvezető és Door-Szabó Nóra digitális értékesítési csoportvezető. A szakemberek a médiavállalat aktuális kampányai közül kiemelték az Egészséghősök pályázatot, amelynek közönségszavazásos szakaszához még várják szponzorok csatlakozását, illetve a 2019-ben folytatódó Életmódváltók és Nagy Egészségteszt kampányokat. Újdonság lesz az Életmódváltók gyerekkiadása és Az év edzője pályázat is.

sa

blog comments powered by Disqus
 

Kapcsolódó cikkek:

Startlap

Add a Startlaphoz

Hiteles cégkivonat

cegkiv

Programkereső

Jogsebész

observer

OBSERVER - A médiafigyelő

Facebook


imedia.logo


Települések

Borsod-Abaúj-Zemplén megye települései

Vendégvárás

Vendégvárás

Utazás

Utazás

Szolgáltatások

Szolgáltatások