Használt, helybeli, hibrid: így vásárolnak autót a magyarok
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

RoyalMagazin.hu

2018. december 10. hétfő

Judit ünnepli névnapját.
Holnap Árpád napja lesz.
Főoldal Gazdaság Használt, helybeli, hibrid: így vásárolnak autót a magyarok
Használt, helybeli, hibrid: így vásárolnak autót a magyarok PDF Nyomtat Email
2018 március 23., péntek 09:30

12.000 válaszadó részvételével készült kutatás a gépjárművezetők szokásairól


Magyarország piacvezető autós portálja és első számú autós folyóirata közös, reprezentatív közvélemény-kutatáson mérte fel a hazai autóvásárlók szokásait. A tizenöt országra kiterjedő Best Cars kutatás keretében, rekordszámú magyar kitöltő részvételével megvalósult felmérésből kiderül, milyen márkákat választanak, új vagy használt autót preferálnak és mit gondolnak a dízelmotorról a magyar vezető.



Idén is elkészítette nagyszabású közvélemény-kutatását a Vezess.hu és az Autó Magazin. A két médium a világ egyik legnagyobb nemzetközi autós felmérése, a Best Cars („Ön Autója”) kutatás keretében vizsgálta a hazai autóvásárlási, autóhasználati szokásokat és preferenciákat. A világ tizenöt országában több mint 190 ezer olvasót mozgósító felmérés lokális kérdőíve rekordszámú,

12.339 kitöltő részvételével zárult, és a korábbi évekhez képest a hölgyek aránya is jelentősen növekedett.



A résztvevők több mint 10 százaléka női vezető, közülük 71,5 százalék a 40 év fölötti korcsoportba tartozik, és szinte az összes válaszadó aktív autóvezető. A tavalyi eredményekhez hasonlóan most is a német (37,4%), japán (26,4%) és francia (12,6%) autók vezetik a hazai gépjárműállomány listáját. Érdekes azonban, hogy ha a tulajdonosok újra választhatnának, 87,7 százalékuk japán, 80,5 százalékuk német autót vásárolna, a francia autók preferenciájának aránya pedig 40,5 százalék. Izgalmas változás, hogy felértékelődtek a kelet-európai márkák: míg tavaly a válaszadók csupán 30,9 százaléka tartotta elképzelhetőnek a vásárlásukat, idén 54,9 százalékos említettséggel a Škoda és a Dacia a harmadik leginkább figyelembe vett márkacsoport a piacon.



Az autóvásárlási kedv viszont a tendenciák szerint egyre csökken: a 2017-es 32,8 százalék helyett ezúttal csupán a válaszadók 32 százaléka vallotta, hogy két éven belül új autó vásárlását fontolgatja. A használt autó az európai országok közül nálunk tűnik a legjobb opciónak (52,6%), míg Kínában és Spanyolországban szinte egyáltalán nem létezik használtautó-piac.



A dízelmotorokat érintő hírek hatása az autóvásárlók terveiben is tetten érhető: 34 százalékról 31,2 százalékra csökkent a dízelben gondolkodó vevőjelöltek aránya. A gázüzemű (CNG, LPG, LNG) autók sem nyerték el a magyar vezetők tetszését: az európai átlag 2,7 százalékkal szemben itthon mindössze 1,1 százalék a kedveltségük. Ugyanakkor minden tizedik vásárló szimpatizál a hibrid autó gondolatával – ez az arány felülmúlja az európai átlagot.



A kutatás érdekes tanulsága, hogy egyetlen európai országban sem vásárolnának olyan kevés városi szabadidőjárművet, mint nálunk – a francia, olasz és a spanyol piacokon ezzel szemben ez a legnépszerűbb kategória. Magyarországon a ranglistát szinte azonos arányban a középkategóriás (16,1%) és alsó-középkategóriás (15,9%) autók vezetik.

blog comments powered by Disqus
 

Kapcsolódó cikkek:

Karácsonyi Üdvözlet


sajtokozlemeny Bobita-1

Hírdetés

mail.google.com

Startlap

Add a Startlaphoz

Hiteles cégkivonat

cegkiv

Programkereső

Jogsebész

observer

OBSERVER - A médiafigyelő

Legyen ausztriai munkád a Tiroli Álláskereső segítségével, akár 2 héten belül.

Facebook


imedia.logo

Friss pályázatok


Települések

Borsod-Abaúj-Zemplén megye települései

Vendégvárás

Vendégvárás

Utazás

Utazás

Szolgáltatások

Szolgáltatások