• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

RoyalMagazin.hu

2017. augusztus 24. csütörtök

Bertalan ünnepli névnapját.
Holnap Lajos napja lesz.
Főoldal Gazdaság Már nem vakon vásárolunk
Már nem vakon vásárolunk PDF Nyomtat Email
2017 augusztus 11., péntek 12:42

Tízből nyolcan elolvassák az összetevőket Tízből nyolc vásárlónak számít, hogy milyen összetevőket tartalmaznak a kosarába kerülő termékek, igaz ugyan, hogy a végső döntést a személyes tapasztalat és az ár befolyásolják igazán – derült ki a Rendi legfrissebb felméréséből, melyben a magyar háztartások környezettudatosságát vizsgálták. A tisztító- és takarítószerek környezetre és egészségre gyakorolt hatása minden második embert aggaszt, de ennek ellenére az esetek egyharmadában semmilyen óvintézkedést nem teszünk vegyi anyagok használatakor.
A magyar háztartások környezettudatosságát vizsgálta a Rendi takarítóközvetítő cég felmérése, mely szerint tízből nyolc vevőt ugyan érdekel, hogy a megvásárolandó termék milyen összetevőket tartalmaz, de csak tízből ketten nézik meg minden egyes alkalommal, hogy mit tesznek a kosarukba. A 18-25 éves korosztálynál a legmagasabb az érdektelenség, 23 százalékuk soha nem vizsgálja meg a címkét. Az online takarítás rendelést biztosító portál kutatása alapján a legtöbben a higiéniai és kozmetikai termékek – mint tusfürdő, sampon, dezodor, smink – alkotóelemeit helyezik nagyító alá. A tisztítószerek környezetre és egészségre gyakorolt hatása a megkérdezettek felét foglalkoztatja: tízből nyolcan kimondottan a környezetvédelem érdekében választanak öko terméket, de akadnak olyanok is, akik inkább a vegyszerek egészségkárosító hatásától tartva döntenek így. Ennek ellenére a válaszadók egyharmada nem tesz semmilyen óvintézkedést, ha vegyi anyagot használ, s csupán minden második ember visel takarításkor gumikesztyűt. Azoknak az aránya pedig elenyésző, akik maszkot is felhelyeznek ilyenkor.
Bár elviekben ügyelünk környezetünkre, a vevők kétharmada még mindig csak akkor veszi meg a bio változatot, ha nagyjából ugyanolyan árban van, mint normál társai, és csak 20 százalékuk hajlandó hazavinni egy drágább terméket. Jellemzően havi 1-2 ezer forinttal vagyunk hajlandók többet költeni zöld termékekre, de tízből egy válaszadónak akár havi 6-10 ezer forintot is megér, hogy környezetbarát termék kerüljön otthonába.


Már nem hiszünk a reklámoknak


A Rendi felmérésében megkérdezettek közül tízből hatan használtak már környezetkímélő, házilag készült, vegyszermentes tisztítószereket, és a többség elégedett volt az eredménnyel. „Ami ennél is biztatóbb, hogy bár tízből ketten még nem szereztek személyes tapasztalatot, de nyitottak a tesztelésre a jövőben – tette hozzá Csillik Timur, a Rendi ügyvezető igazgatója. – Már a két évvel ezelőtti indulásunkkor is jól látszott a bio takarítás iránti igény, ezért is tettük elérhetővé a kizárólag 100 százalékban lebomló, természetes tisztítószereket tartalmazó csomagunkat, melyet ma már négyszer többen kérnek, mint a kezdetekkor.” A saját receptek közül az ecetes vízkőoldás, a szódabikarbóna használata, illetve a mosószódás és –diós mosás a leggyakoribbak.
A felmérés szerint főként a konyhában, az étkezőben és a gyerekszobában tartjuk fontosnak a vegyszermentes takarítást, a válaszadók egyharmada ugyanakkor már az egész otthonában így végzi a házimunkát. Tisztítószer vásárlásakor a legfontosabb szempont a személyes tapasztalat, ezt követi az összetétel. Az ár csupán a harmadik helyen áll a rangsorban, a reklámok üzenetei helyett pedig inkább az ismerősök ajánlásainak hiszünk.  „Nemcsak a takarítószereknél, a takarító kiválasztásában is az ismerősök szava dönt. Sokakban megfogalmazódik az igény, hogy másra bízza a piszkos munkát, de még mindig jó páran vannak, akik bizalmatlanok a takarítókkal szemben. Esetünkben is általában akkor törik meg a jég, ha egy ismerős kipróbálja, és ajánlja a Rendi takarítóit” – tette hozzá Csillik Timur.

TOPLISTÁK
Ezek a szempontok számítanak tisztítószer vásárlásakor:
1.    Személyes tapasztalat.
2.    Összetevők.
3.    Ár.
4.    Ismerősök véleménye, ajánlása.
5.    Reklám.
6.    Csomagolás, dizájn.

Ezeket a házi praktikákat ismerjük és alkalmazzuk leggyakrabban:
1.    Ecetes vízkőoldás.
2.    Szódabikarbónás mosás, takarítás.
3.    Mosószóda, mosódió használata.
Leggyakoribb környezetvédelmi gyakorlatok otthon:
1.    Szelektív hulladékgyűjtés.
2.    Víztakarékosság.
3.    Szemetelés mellőzése.
4.    Használt elemek, feleslegessé vált elektromos berendezések, izzók elszállítása a megfelelő gyűjtőpontra.
5.    Árammal való takarékoskodás.

blog comments powered by Disqus
 

Kapcsolódó cikkek:

Startlap

Add a Startlaphoz

Hírlevél feliratkozás

Név:*
E-mail:*

Belépés

Elfelejtett jelszó? Regisztráció

A hét kérdése

Ön szerint a közpénz felhasználásáról van-e joga minden megkötés nélkül beszámolni a sajtónak?
 

Programkereső

Jogsebész

observer

OBSERVER - A médiafigyelő

Legyen ausztriai munkád a Tiroli Álláskereső segítségével, akár 2 héten belül.

Facebook


imedia.logo

Friss pályázatok


Települések

Borsod-Abaúj-Zemplén megye települései

Vendégvárás

Vendégvárás

Utazás

Utazás

Szolgáltatások

Szolgáltatások