Hogyan tároljuk a téli gumikat? Nyomtat
2016 március 29., kedd 10:44

Európa legnagyobb online gumiabroncs forgalmazójának jó tanácsai


Lassan elérkezik az idő, hogy lecseréljük a téli abroncsokat nyáriakra. Ha az abroncsok felnin vannak, könnyedén elintézhetjük a kerékcserét, a gumik átszerelése azonban szakembert igényel. A Delticom tanácsai szerint akár otthon, akár szervizben végeztetjük el a gumicserét, fontos, hogy utána az abroncsokat megfelelően tároljuk – ez ugyanis évekkel megnövelheti az élettartamukat.


A gumiabroncsok élettartamát több tényező is befolyásolhatja: a gumianyag minősége, a kopás mértéke, valamint a jármű típusa és a vezetési stílus. „Nem szabad elfelejtenünk, hogy autózás közben szeretteink és a saját biztonságunk is egy dolgon múlik: az abroncsok és az út közötti kapcsolaton. Az autósoknak ezért mindig azt tanácsoljuk, hogy legyenek különös tekintettel a téli illetve nyári gumik kiválasztására, és az idény leteltével gondosan és megfelelően raktározzák el az abroncsokat, ügyelve minden apró részletre” – mondta Szikora Csaba, a Delticom nemzetközi online gumiforgalmazó cég hazai leányvállalata szakembere.

Hol és hogyan érdemes tárolni a leszerelt abroncsokat?

Manapság úgynevezett „gumihotelekben” is tárolhatjuk a lecserélt szetteket, ha kellő bizalommal vagyunk az adott szerviz munkája, szakemberei iránt. A legkézenfekvőbb megoldás azonban az, ha otthon pihentetjük az abroncsokat. Ehhez pedig mindössze öt alapszabályt kell követnünk:

Mielőtt elpakolnánk a leszerelt kerekeket, vízzel alaposan tisztítsuk meg a szennyeződésektől, és szárítsuk meg őket!
Válasszunk száraz, páramentes helyet a tároláshoz, ahol tartósan 15 fok körüli a hőmérséklet!
Ügyeljünk arra, hogy az abroncsok ne érintkezzenek különböző kemikáliákkal, és ne érje őket napfény!
Mindig jelöljük krétával a kerekeken, hogy hová volt felhelyezve az autónkon!
A felnire szerelt abroncsokat felfüggesztve vagy egymásra rakva, míg a felniről leszerelteket állítva, időnként forgatva tároljuk!

2015-ös gumitrendek

Világszerte megfigyelhető, évek óta tartó tendencia, hogy a fogyasztók inkább a prémium kategóriás téli gumi márkákat választják. A legnagyobb gyártók komoly hangsúlyt fektetnek az innovációra, így portfóliójukból mindig új és egyre jobb minőségű termékeket tudnak kínálni a sofőröknek. A piac kínálata természetesen ennél jóval szélesebb. „A Delticom külön felületet hozott létre azzal a céllal, hogy vásárlói megoszthassák tapasztalataikat egymással a különböző abroncsokról. A www.gumiteszt.com oldalon nem csak a magyarok, de a többi ország sofőrjeinek véleményét, tanácsait megtalálhatjuk a téli illetve nyári gumimárkákkal kapcsolatban. Ennél meggyőzőbb és megbízhatóbb segítség már nem is kell az abroncsválasztáshoz” – mondta Szikora Csaba.


A kerékcsere 10 lépése:

Kereket cserélni csak szilárd burkolaton és sík felületen szabad. Sík úton is használjuk a kéziféket és tegyük sebességbe a váltót illetve P-állásba a fokozat-választókart!
Szükség lesz egy stabil autóemelőre, kitámasztó ékre (kő, tégla), kerékkulcsra, egy nagyobb csavarhúzóra és emelőbakra az autó alátámasztására.
Még a földön lazítsuk meg a kerékcsavarokat (mindig a szemköztieket).
Emeljük meg az autót (külön-külön, kerekenként).
Tegyük az autó alá az alváznyúlványnál az emelőbakot és engedjük lassan rá az autót.
Csavarjuk ki teljesen a kerékcsavarokat, majd emeljük le a kereket.
Tegyük fel a felszerelendő kerekeket, majd kézzel kapassuk rá a kerékcsavarokat.
Kerékkulccsal átlósan haladva csavarjuk be teljesen őket, majd húzzuk meg.
Vegyük ki az emelőbakot, és engedjük le az autót.
Ha teljesen leengedtük, és az autó keréken áll, szintén átlós irányban húzzuk meg teljesen a kerékcsavarokat.



blog comments powered by Disqus