Készítsük fel a kicsik szervezetét a tavaszra!
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

RoyalMagazin.hu

2018. október 15. hétfő

Teréz ünnepli névnapját.
Holnap Gál napja lesz.
Főoldal Életmód Medicina Készítsük fel a kicsik szervezetét a tavaszra!
Készítsük fel a kicsik szervezetét a tavaszra! PDF Nyomtat Email
2018 március 27., kedd 11:43

A téli időszak után érdemes feltölteni a gyerkőcök vitaminkészleteit


Ha hihetünk az előrejelzéseknek, lassan valóban beköszönt a tavasz: itt az ideje kimozdulni a barlangunkból, a nagykabátot pedig a szekrény mélyére száműzni. De hogyan tegyük tavaszkésszé a borongós téli hónapokban legyengült izgő-mozgó felfedezőket? A Czeizel Intézet gyermek gasztroenterológusának tanácsaival kirobbanó formában várhatjuk az éltető napsütést!



A hideg, napfénymentes időjárásnak köszönhetően tavaszra a legtöbbünk szervezete feléli vitamin- és ásványianyag készleteinek nagy részét, így az első enyhébb napokban hajlamosabbak vagyunk a megbetegedésekre és a tavaszi fáradtságra. „Az egészséges táplálkozás egész évben alapvető feltétele szervezetünk megfelelő működésének, de ebben az időszakban nem lehet eléggé hangsúlyozni az idényzöldségek- és gyümölcsök fogyasztásának fontosságát. Még kapható a vitaminbomba cékla, és örök kincs az A- és B-vitaminban, folsavban, kalciumban és magnéziumban gazdag alma. Színesítsük a menüt friss tavaszi retekkel és a változatosan – levesekhez, húsokhoz, főzelékekhez, kelt tésztákhoz – felhasználható medvehagymával” – mondja Dr. Karoliny Anna, a Czeizel Intézet gyermek gasztroenterológusa.



Mire véget érnek a szürke napok, a magyar lakosság 95%-a D-vitamin hiányban szenved: nem elég tehát 1-3 éves korig gondoskodnunk a kicsik D-vitamin ellátásáról, a nagyobbak esetében is biztosítanunk kell a megfelelő utánpótlást. Kiváló forrásai a tej, vaj, tojás, máj és a halak. Az általános immunerősítésben hasznos segítség még a csipkebogyó- és a gyerekek által is fogyasztható rooibos tea, valamint a jó minőségű méz.



A csöppségek a gyors növekedés miatt könnyen válnak vashiányossá. A többek között gyengeséggel, sápadtsággal járó állapot ellen pedig sok petrezselyemmel, spenóttal, sóskával vehetjük fel a harcot. Ezek mellett a karfiol és a brokkoli is kiváló vitaminforrások, a sejterősítő és emésztést elősegítő sárgarépa A-vitamin tartalma pedig nyersen hasznosul leginkább: tálaljuk reszelve vagy mézzel édesített turmix formájában.  „Ha csemeténk ódzkodna a zöldséges fogásoktól, próbáljuk meg mókás formákra vágva, vagy játék keretében rácsalni a villájukra. Esetleg vonjuk be az egyszerűbb köretek, saláták elkészítésébe” – javasolja a szakember.



„Ügyeljünk arra, hogy aludjanak eleget, kipihentek legyenek! Igyekezzünk minimalizálni az esti tévézést, számítógépezést, hogy biztosan nyugodt legyen az alvás folyamata. Töltsünk minél több időt a szabadban: ha lehet, minden nap sétáljunk haza az óvodából, iskolából, hétvégén pedig tegyünk közös nagy sétákat. A kicsik öltözzenek rétegesen, mert a csalóka márciusi napsugarak sok kimelegedett gyerek megfázásáért tehetők felelőssé” – figyelmeztet Dr. Karoliny Anna.


blog comments powered by Disqus
 

Kapcsolódó cikkek:

Startlap

Add a Startlaphoz

Hiteles cégkivonat

cegkiv

Programkereső

Jogsebész

observer

OBSERVER - A médiafigyelő

Facebook


imedia.logo


Települések

Borsod-Abaúj-Zemplén megye települései

Vendégvárás

Vendégvárás

Utazás

Utazás

Szolgáltatások

Szolgáltatások